måndag 15 december 2008

Summering

Fortsatt grinig över "mitt" Redbergslid och dess insats ikväll, otroligt dåligt spel i andra halvlek och det kostade mig två på förhand riktigt intressanta spel. Men, en sådan genomklappning är inte lätt att förutspå, tyvärr och det är bara att bita i det där numera jävligt sura äpplet igen.

Målspelet Charlton - Derby satt dock fint, skönt och målchanser fanns verkligen till fler mål, dock lite hasardaktigt av mig givetvis, aningen för hög insats egentligen.

2-2 slutade matchen och därmed satt även krysspelet, skönt!

Dock kan jag inte släppa Redbergslid, trots ett visst plus ikväll är jag otroligt besviken.
Ska klura ett tag på NHL/NBA spel, kanske testar något litet.
(Statistiken uppdaterad inom kort)

För övrigt har det varit ett jävla liv på dansken idag, Pingus har rasat och sågat mig hela dagen p.g.a att jag valde uttrycket "suspekta spelbolag placerade på Malta".
Givetvis var det lite bryskt uttryck, jag har ingenting emot dessa spelbolag - använder ju dem själv! Min poäng var bara att jag är less på intrevjuer med diverse spelbolagsdirektörer som gråtfärdiga poserar på bilder och förkastar spelmonopol i tid och otid. Min inställning är att spelmarknaden ska släppas fri, allt är inte svart och vitt här i världen och det finns fördelar med det svenska spelmonopolet, kan jag tycka.

Men samtidigt får man inse att det är dags att släppa det nu, i princip har det ju redan skett, vi "alla" är ju otrogna statens spelbolag.
Nåväl, händelserik dag igen och frågan vi alla ställer oss nu - kommer Pingus bjuda på sina NBA-rekar eller har gammeldansken fått nog?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena! Riktigt bra blogg som är rolig att följa! Jag har nyligen själv startat en spelblogg och jag undrar om du kan tänka dig att länka till den på din blogg? Du får gör asom du vill men här är iaf adressen ifall du beslutar dig för att länka till min blogg eller om du bara vill kolla hur den ser ut... http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.5819887

MVH Perra