tisdag 16 december 2008

Habs vinner?!

Alla bloggar med självaktning levererar ett NHLtips ikväll och jag tänker inte vara ett undantag, dock vill jag höja ett rejält varningens finger - NHL är verkligen ultrasvårt, alla som säger något annat för er bakom ljuset. Så många omgångar, så jämna lag och så varierande spelscheman gör det hela till en lottodragning(givetvis hårdraget) men man ska ta det väldigt lugnt med NHL som spelobjekt.

Till min idé!

Carolina Hurricanes - Montreal Canadiens 2:a
Odds: 2,55 (Expekt) Insats: 2/10 units

Två lag med två raka förluster, framförallt Montreal har varit en rejäl besvikelse det sista men i grunden råder det enligt mig rätt stor skillnad mellan dessa två lagen. Montreal har en bred offensiv, om än kanske något profilös, laget saknar bakom Koivu kanske en riktigt hänförare, något som märks tydligt emellanåt. Halak väntas vakta målet inatt igen, för fjärde matchen i rad och det är en liten försvagning för Montreal, ordinare målvakt Price är verkligen en matchvinnare. Dock tror jag att Halak börjar bli varm i kläderna och det är inte Halaks spel som gett de senaste förlusterna - jag hoppas istället offensiven lossnar ikväll!

Carolina vet jag ärligt talat inte så mkt om, läste dock att laget bara gjort tre mål eller mer en gång på sista tio matcherna, det är onekligen en längre och betydligt djupare svacka än vad gästande Montreal har, ett Montreal som förövrigt anses som en outsider till att ta Stanley Cup.

Jag lägger två units med BÅDE hjärna och hjärta och hoppas på det bästa!

Inga kommentarer: