onsdag 17 december 2008

Dagens spel!

Hej på er!
Tycker mig ha hittat intressanta spel (visst har ni hört den förr?).
Blir en salig blandning av Elitserien i handboll, Uefa-cupen samt Coppa Italia för min del, en hel del starka favoriter i Elitserien som känns såpass intressanta att jag lastar iväg en hel del
(tre stycken) spel ikväll! Vi får se om det är ett vinnande koncept eller inte. Notera att samtliga spel är lagda på Expekt, de har lyft sig betydligt det sista, tackar vi för!
Notera även två maxspel, det hör inte till vanligheterna!

GUIF - Ystads IF 1:a Odds: 1,70
Roma - Bologna 1:a Odds: 1,45
Dubbelodds: 2,46 (Expekt) Insats: 10/10 units


GUIF är verkligen inne i en härlig period, det mesta lyckas och laget har en imponerande bred offensiv och ett mycket vägvinnande kontringspel, Ystad har fyra raka vinster men mot mediokra lag och sist, nere i Ystad blev man fullständigt uppätna av GUIF, jag ser inget som stör GUIF inför detta mötet, hemmaplan,mentalt övertag samt betydligt bättre form och spelare överlag - ettan är gjuten!

Roma är ett av få lag i Italien som tar cupen på allvar, man har aviserat en stark trupp och mot ett Bologna som gjort tvärtom och sagt att man ska vila en del spelare känns ettan stabil. Med tanke på ligans utveckling tror jag Roma lägger krut på Coppa Italia och en redan i utgångsläget stark etta blir ju än starkare med dagens förutsättningar, avakta med fördel startelvor innan ni ryggar men jag tar spelet redan nu utan att blinka!

Sävehof - Alingsås, Sävehof över 30,5 mål Odds: 1,65
Skövde - Drott 1:a Odds: 1,20
Odds: 1,98 (Expekt) Insats: 10/10 units


Ni vet att jag är svag för Partillelaget, man uppträder så stabilt och levererar NÄSTAN alltid mål i massvis, på hemmaplan saknas inte motivation och jag tror man mer än gärna sätter uppstickarna Alingsås på plats i detta "motorvägsderby". Alingsås är ett bra, stabilt lag men kvällens uppgift är lite för tufft och jag tror man blir frånåkta här, målrikt så det förslår?!

Skövde har fortsatt fin form och på hemmaplan mot ett mycket begränsat Drott kan laget med fördel agera bank, bombetta!

H43 - Redbergslid 1:a Odds: 1,65
Club Brügge - FC Köpenhamn X2 Odds: 1,65
Dubbelodds: 2,72 Insats: 3/10 units


H43 måste börja vinna, så enkelt är det. Upp till Roganovic att leda trupperna till seger mot ett Redbergslid som var en mycket stor besvikelse sist mot Lindesberg, jag anar formdipp hos Göteborgarna och testar spel på ett motiverat hemmalag!

Brügge nöjer sig med ett kryss, FCK går för seger! Förutsättningarna för halvgarderingen känns klockrena och jag testar!

Dagens avslag:

AIK - Malmö lockar inte alls mig, viss kan man konstatera att det ena laget glöder och det andra känns iskallt men samtidigt känns AIK något upphausade, de är knappast så giftiga som "skriken" ger sken av. Dessutom har Malmö kapacitet att slå alla lag i denna serien, även om de för det mesta har underpresterat hittils.

Även många UEFA matcher får ett varningens finger från mig, tveksamma motivationer, reservbetonade lag och halvtomma läktare, pass på många håll!

Levande spel: 23 units

Följ min blogg med bloglovin



5 kommentarer:

Anonym sa...

Fan mannen, du äger. Mycket läsvärd sida skit i allt skitsnack, fortsätt jobba på, kanonsida och man får lite idéer!

Anonym sa...

Hur säker är din dubbel ikväll för handbollsmatchen känns lite oviss?!?!

Ha d gött

Mathias sa...

Tja Anonym gånger två.

Först tack!

Sedan, ja, alltså 10/10 units visar att jag verkligen tror på den, men här lämnas inga grantier om det är det du söker?

Ludde sa...

Vad håller Guif på med? Missade skott i massor!

Ludde sa...

Matchen är körd redan nu :(