onsdag 17 december 2008

Utebliven succé!

Givetvis surt(3-2 Carolina), men samtidigt ingen överaskning, NHL är helt enkelt ingenting för mig och jag skulle tro det är samma för de flesta, läste någonstans att de allra allra bästa amerikanska spelarna hade väldigt låga plus att presentera, idrotten "over there" är helt enkelt sjukt svår i långa loppet.

Visst, på kort sikt finns det säkert många av er därute som plussar, men jag utmanar varenda en av er, ge mig hundra spel och ett respektabelt plus så lovar jag att ändra åsikt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med! NHL känns lite som utav ett lotteri.

Mathias sa...

Mmm, för jämna lag(lönetaket har verkligen gett utslag) och så många matcher, helt omöjligt att veta vilken sida ett lag har vaknat på.

Många snackar om fina resultat på amerikans sport Nba/Nhl/Nfl men än så länge är det ytterst få som presenterar de siffrorna offentligt...

Anonym sa...

de finns där.

Anonym sa...

Å andra sidan är ju oddsen anpassade till den högre svårighetsgraden. Sällan 1.50-odds som i vår inhemska hockey. Då kan man stå ut med en lite lägre träffprocent.

Men visst är det svårt: känns som man får tänka helt annorlunda jämfört med andra marknader. Mycket viktigare att få en egen känsla för lagen. Vilket i sig är svårt, eftersom de har fräckheten att inte spela på bästa svenska tittartid...

Mathias sa...

Absolut Jonas, givetvis är det därför man hittar "kanon"odds kväll efter kväll, så är det ju. Det är väl just därför såpass många luras in i att spela på det, jag tror man måste se det väldigt långsiktigt som spelobjekt, som du säger försöka hitta ingångsvinklar i matcherna, köra med fast insatser osv, att bara "freestyla" och dunka till höger och vänster tror jag är kört längden. Går inte heller bara att spela på de bästa lagen, jag har sett försök på detta, inklusive hcpspel osv i NBA, på lång sikt håller det inte.