onsdag 3 december 2008

Dagens idéer!

Det sista fondspelet på metrobloggen ikväll, har satt samtliga plusunits på spel så ha det i bakhuvudet, värderingen på spelen ikväll kan kanske diskuteras.


Sävehof - Lugi hcpspel -3,5 mål 1:a
Odds: 1,95 (Expekt) Insats: 6/10 units

samt

Sävehof - Lugi över 57,5 mål mål
Odds: 1,85 (Betsafe) Insats: 6/10 units


Två spel på samma match.
Sävehof är verkligen outstanding i landet just nu, inget snack om det. Sist det vankades toppmatch i Partillebohallen så krossade Sävehof bortalaget Hammarby enligt spelets alla regler. Jag hoppas och tror på en ny urladdning av Sävehof som i princip är ett komplett handbollslag, man hotar både med instick, med starkt skytte samt har ett skapligt kontringspel.
Lugi gör det bra men är enligt mig inte alls på samma nivå, jag gissar att Sävehof landar mellan 34-38 mål ikväll och då ska bägge spelen sitta fint - det får bära eller brista!


Skövde - Hammarby 2:a Odds: 2,60
IFK Ystad - Alingsås under 55 mål Odds: 1,75
Dubbelodds: 4,55 (Sv Spel) Insats: 4/10 units


Chansar på Bajen här, börjar bli dags för Staffan Olssons manskap att trampa igång i serien nu, året europaspel bör ha gett laget välbehövlig rutin och jag ger laget viss segerchans ikväll, givetvis blir det tufft mot ett Skövde som spelat upp sig betydligt, men jag litar inte alls på hemmalaget!

Bollar det med en målsnål match mellan IFK Ystad och Alingsås.
Min teori är att Alingsås med duktiga Richard Kappelin i målet prioriterar ett tätt försvarspel ikväll, offensiven är inte heller Alingsås styrka.
IFK Ystad tror jag helt enkelt är för dåliga för att producera mål i massvis och jag tycker spelet känns sunt!




Levande spel: 16 units

Inga kommentarer: