tisdag 30 december 2008

Intressant!

Givetvis får man ta en sådan här undersökning med en nypa salt, men det är ändå intressant, som hela mitt projekt med bloggandet visat så är det verkligen svårt att leverera ett varaktigt plusresultat.

Ändå är det lustigt, har än idag aldrig stött på en spelare som erkänner sig förlora!

Nåväl, omröstningen pågår ett dygn till, ska bli kul se slutresultatet.

Och ja! Ny spelfond kommer från och med den 1 januari, men det blir som jag hintat om tidigare, betydligt mer genomtänkta och förhoppningsvis en mer lönsam resa, vi får se!

8 kommentarer:

Anonym sa...

¨Så är det!
De allra flesta loosar och dessutom e det samma killar som glder runt på diverse spelblogar och spyr galla över er "få" som vågar sticka ut hakan!

Gott nytt år, ska bli kul följa dig vidare!

Anonym sa...

Det är ju en sjuk bransch, spelbranschen. En grym win-win-situation. Spelbolagen vinner enorma summor, även spelarna göra det....

... eller inte =)

Aston Villa ikväll till 2.00 @ Boyle Sports är bra. Nätets spelbloggar verkar eniga om att det är ett bra spel.

Anonym sa...

Jag går minus - och det skäms jag inte för! Min spelblogg driver jag för att det är kul och förhoppningsvis blir man en bättre spelare ju längre man håller på!

Lycka till med nya fonden!

Anonym sa...

Våra lag möts i cupen!
City - Forest!
Lycka till, ska bli kul!

Mathias sa...

Diljen:
Nej, det är onekligen ett fenomen, alla tjänar pengar! :)

Louba:
Ja, om vi lyckas vinna (får se om vi får klart med manager innan dess) så ska jag äta upp min hatt, promise! Kul få möta en storhet dock!

Toffe:
Första steget för att kunna vända ett minus är precis det du gjort, att kliva fam och sätta ner foten och börja bokföra/redovisa sina spel. Utan att göra det är man torsk direkt, oavsett vad vissa påstår sig tjäna...

Anonym sa...

Har bettat lite små seriöst i en månad nu ungefär och ligger en 5k+ ungefär. Det jag lärde mig ganska snabbt var inte kopiera spelbloggar rätt av utan gå på sina egna teorier och för min del magkänsla. Bloggar är bra för inspirationen. Jag går oftast 50% emot strömmen (bloggarna) när det gäller det mesta inom sportsbetting. Tex så skiter jag inte i ett spel bara för att alla säger att det inte finns något värde i det. Det är vinnande spel man tjänar pengar på oavsett odds. Kalla mig dum i huvet och -du kommer torska allt i längden. Jag känner mig ganska trygg och håller hårt i mina pengar. Sen kör jag väldigt sällan singlar. Oftast dubblar eller tripplar, som också kan sträcka sig över några dagar.

Anonym sa...

Toffe,
Faktum är att du gör det som 95% av alla spelare (bloggare eller ej) missar. Precis som Mathias är inne på - den första processen. Man måste lära sig att gå i back innan man vinner.

Gott nytt år!

Mathias sa...

Anonym:

Det viktigaste är det som du är inne på, att man tänker igenom sina spel, håller sig till SIN strategi(finns lika många åsikter som människor) och vågar stå fast vi dem.

Alla sätt som man själv kan hitta som genererar plus är ju bra, det är bara löjligt att dividera om singlar, dubblar osv som många hakar upp sig på. Men strategi, strategi och Strategi, det är ordet!

Inspiration (som denna bloggen exempelvis) är aldrig fel, men verkligen inget man ska rygga rätt av, precis som du är inne på.

Diljen:
Du är en mycket klok man. Grejen är ju den att mycket är självklarheter, i många andra områden skulle folk inte agera på samma sätt men inom betting saknar vågar jag påstå de flesta spelare helt riskbedömning, strategi osv.

Men men, nog om det, GOTT NYTT ÅR!