torsdag 21 januari 2010

Australian Open!

Då var man tillbaka på banan igen efter en mycket tuff vecka där man inte haft mycket tid över till spelandet. Fast å andra sidan har det väl inte funnits mycket till utbud, igår fanns det väl några fotbollsmatcher men annars har det väl inte funnits någonting. Tennisen som jag gillar och är insatt i har man inte kunnat spela på de 2 första omgångarna med så låga odds och en så hög skrällrisk. Har funnits en del skrällar hitills!

J.Jankovic-A.Bondarenko över 20.5 1.85
M.Kirilenko-R.Vinci 1:a 1.40
Dubbelodds: 2.59 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Sen Jankovic var världsetta har det bara gått neråt för henne och jag tycker inte alls hennes självklara stabilitet finns kvar längre. Nu efter två lätta matcher kommer hon få möta en svår motståndare i Alona Bondarenko, Bondarenko har en giftig offensiv som jag tvivlar på om Jankovic strålande defensiv klarar av. Visst kanske Jankovic vinner men tror det blir tufft och 3 set, om inte så finns det bra utgångsläge om ett av seten slutar 7-5 eller 7-6 då det antagligen räcker med 2 set.

Maria Kirilenko har fått ett rejält lyft av att slå ut Sharapova, vilket inte jag håller som någon större skräll, och lär bara tuffa fram minst till en 4:e omgång eller kvartsfinal. Kirilenko är i bra form och Italienskan Roberta Vinci ska bara besegras. Med som oddshöjare!

Ni som är lite modigare än mig kan prova Bondarenko som vinnare till över 3 ggr pengarna, mycket spelvärt då jag ser klara skrällchanser, skulle nog inte ens se de som en skräll.

Inga kommentarer: