onsdag 6 januari 2010

National Hockey League

Testar en dubbel från nattens "NHL-lotto" som jag tycker har förutsättningar för att sitta, alla som följer ligan vet dock hur svårt det är att hitta vinnande spel, så ett varningens finger är verkligen på plats.

Philadelphia Flyers - Toronto Maple Leafs över 4,5 mål Odds: 1,23
San Jose Sharks - St Louis Blues 1:a Odds: 1,70
Dubbelodds: 2,09 Insats: 5/10 units

"Philly" är ett lag som åtminstone jag inte blir klok på, tycker laget blandar prestationerna kraftigt och framförallt får man islossning med jämna mellanrum - både framåt och bakåt, något som givetvis är en bra ingrediens för ett målspel.
I kvällens match mot Toronto tror jag på en bra hemma insats och Jonas "Monstret" Gustafsson tror jag får slita hårt, hans lag är dessutom sämst i ligan i boxplay på bortais.
Över 4,5 mål, inklusive OT och straffar!

San Jose testade jag nyligen och det var verkligen ZYNTAX ERROR, så vaför ge sig på laget igen? Jo, mötet mot Kings var en slarvig och hafsigt genomförd match och trots att man dominerade skotten (47-20 i skott vittnar en del) så tappade man matchen på några olyckliga minuter i första perioden.

Hajarna behöver vända trenden snarast och mot St. Louis måste det vara en kanonchans.
Gästerna har bytt tränare men jag tror inte det hjälper, inatt leverar duktiga San Jose!

Inga kommentarer: