torsdag 7 januari 2010

Äntligen tillbaka

Då var man äntligen tillbaka efter en liten välbehövlig semester över jul/nyår. Jag har samlat nya krafter för att vända den negativa trenden jag hade i slutet och röda siffror ska snart vara gröna.

Annars fick jag en väldigt bra start här på bloggen då jag satte 2 av mina 3 första spel och det tredje spelet var bara sekundrar från att också gå in då Napoli kviterade mot Cagliari i 96 minuten på matchens sista spark. Efter det rasade allt mycket på grund av att NHL är så svårtippat (ändå fortsätter man spela på NHL). Av dem 8 senaste spelen jag la så slutade ett med vinst och sju med förlust.

Som sagt, nu blir det nya friska tag och jag ska jobba oerhört hårt för att vända på trenden.

Nu har min paradgren tennisen dragit igång också och det är den tillsammans med NHL som jag riktar in mig på i kväll/natt.

Nu kör vi!

F. Pennetta-F.Schiavone 2-0
Odds: 2.10 (Expekt) Insats: 3/10 units

F.Pennetta-F.Sciavone 1:a 1.53
Pittsburgh-Philadelphia över 4.5 1.25
Washington-Ottawa över 4.5 1.23
Totalodds: 2.35 (Betsafe) Insats: 5/10 units


Pennetta är den spelare som imponerat mest på mig hitills under årets första turneringar och jag tror hon kommer stå som slutsegrare i Auckland. I dag ställs hon mot sin landsmaninna Schiavone som har 4-1 i inbördes möten mot Pennetta. Men mycket har hänt sen Schiavone vann deras 4 första möten. Pennetta utvecklades oerhört mycket under 2009 och slog sig som första Italienska någonsin in på topp 10 under några månader förra hösten. Setspel är alltid svårt men så som Pennetta fullkomligt krossade en så bra spelare som Cibulkova igår kan jag inte undgå att prova 2-0. Seger lär det i alla fall bli.

Matcherna från NHL är lag som gör mycket mål och även släpper en del så dom tror jag ska gå över. Washington går sällan under 4.5 mål och i den andra matchen imponerar ett lag som Philadelphia målmässigt då dom ofta går över 5 mål. Igår gjorde dom 6 mot Toronto och idag mot Pittsburgh lär dom kanske inte göra lika många men dom har en bättre motståndare än Toronto så dom lär släppa in några fler.

Nu håller vi tummarna!

Inga kommentarer: