måndag 4 januari 2010

Hajattack!

En vanlig syn i nattens match? Det hoppas jag!


San Jose Sharks - L.A Kings 1:a
Odds: 1,80 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Laddat möte i Pacific Division inatt, en match med derbykaraktär mellan två lag som gör det riktigt bra utifrån sina lite skilda förutsättningar.
San Jose har verkligen fått ihop det denna säsongen och förstalinan med Patrick Marleu, Joe Thornton och Dany Heatly aspirerar på "bäst i ligan", en übergrym formation!
Förutom förstalinan har man ett mycket homogent och kapabelt lag och med duktige Nabokov i mål så framstår laget mer och mer som en het kandidat till President Trophy(grundseriens vinnare).
Matcherna mot Kings brukar vara täta historier men i nattens möte hemma i HP Pavilion tror jag man vinner!

Hos gästerna, som jag tycker gör ett grymt bra jobb som sagt, kretsar väldigt mycket kring lagets stjärncenter, Sverigebekantningen Anze Kopitar. Har han en bra dag kan Kings mycket men det känns som att San Jose kommer ha bra koll på han inatt med sin bredd och risken är att Kopitar blir rejält bortcheckad och med ett halvdarrigt målvaktsspel av Jonathan Quick, (2,57 insläppta per match) så blir det troligen för tufft inatt.

NHL är alltid svårtippat och man ska ha väldigt klart för sig att allt är möjligt "over there", men jag kan lova en bra vinstchans och att skotten kommer att hagla kring Kingsmålet.

Jag skjuter från höften med en medelinsats och hoppas på det bästa!

Inga kommentarer: