söndag 17 januari 2010

Söndagens två spel

Som sagt, utbudet går inte att klaga på när fotbollscirkusen rullar vidare, jag hämtar mina spel från italienska och spanska ligan idag, en medelinsats och en tung laddning som jag, trots halvlurigt motstånd tror en hel del på!

David Villa lär spela en huvudroll i kvällens höjdpunkt, Valencia -Villareal, i alla fall tror jag det...

Roma - Genoa 1:a Odds: 1,67
Milan - Siena 1:a Odds: 1,25
Dubbelodds: 2,09 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Som "vi" varit inne på tidigare så tror jag att Luca Tonis intåg i huvudstadsklubben betyder en hel del, dels är han en bra ftbollspelare än men framförallt att Roma verkligen behövde den här "satsningen", jakten på CL är verkligen igång och laget har sett klart förbättrat ut den sista tiden, Genoa känns mer och mer som att de börja dippa och ettan är klar enligt mig!

Milan är ett annat lag som jag tycker ser bättre och bättre ut, jag är verkligen ingen Milanvän men de sista matcherna jag har sett så har till och med Ronaldinho levererat och mot ett sanslöst usel Siena så ska en ny trepoängare "bara" hämtas hem!

Atletico Madrid - Sporting Gijion 1:a Odds: 1,55
Valencia - Villareal 1:a Odds: 1,85
Dubbelodds: 2,87 (Expekt) Insats: 10/10 units
Atletico ÄVEN de på gång och det ganska så kraftigt, me aguero tillbaka så får verkligen laget en ny dimension och samtidigt har man börjat rensa en del i truppen, Maxi är såld till Liverpool och de var inte en dag för tidigt, jag har känslan av att han tillfört väldigt lite - en längre tid.

Reyes styr och ställer på mittfältet som i fornstora dagar och defensivt har misstagen minskat, även om det fortfarande är akilleshälen, men 3-4 mål kommer ikväll, sanna mina ord! Och då ska det givetvis räcka...

Sporting är annars ett lag som jag har full respekt för och i år har laget tagit en ny skepnad, laget gjorde sig känt förra säsongen för att, kanske lite naivt men mycket underhållande anfalla med full kraft, i år tar man en mycket mer defensiv spelplan, men det har gått minst lika bra det, dock är det främst på hemmaplan man levererar och kvällens uppgift känns övermäktig.

Valencia lever mycket på sin offensiva fyrkant, med spelare som Joaquin/Pablo, Mata, Silva och inte minst David Villa. Hemma på Mestalla är man giftiga och jag tror inte laget har för avsikt att bjuda in Villareal i några toppdiskusioner här. Valencia går riktigt bra lite i bakvattnet av de två stora och ska enligt mig vara solklar favorit ikväll..

Villareal blandar och ger men för åtminstone mig så står det klart att laget är på nergång, man är inget storlag och har begränsad ekonomi osv, något som märks då och då tycker jag, det är rätt ofta "givna" segrar missas och hemmaarenan gapar ofta väldigt tom. Jag tycker Villareal numer är kraftigt överskattade och lagets ryggrad med Capdevilla, Senna, Cazorla är både skadedrabbade och väldigt ålderstigna(Capdevilla, Senna) numer. Lägg därtill att offensiven med Rossi/Nilmar inte alls har fungerat så blir problemen allt tydligare, nej, Valencia vinner detta!

Inga kommentarer: