söndag 17 januari 2010

Vad sägs om 3 spel från Roma-Genoa

Vet inte hur jag ska göra nu, hade kollat ut 3 av mina 4 spel redan igår och bestämmt mig för att köra dom, nu ser jag Mathias redan har spelat på ett av dem. Så vad gör jag?

Igår blev det +/-0 men det kunde med lite mer tur varit ett stort plus. Bari tappade en 2-0 ledning till 2-2 mot Inter och Porto fick inte in bollen trots 15-20 riktigt bra lägen.

Vill dock berömma Bari trots allt, man gjorde en mycket bra match mot dem regerande mästarna. Om något lag förtjänade att vinna den matchen så var det faktiskt Bari.

Ok, har bestämmt mig, får bli samma spel som Mathias. Har varit inne på den matchen ändå sedan igår och tänker inte backa nu.

Blir 4 spel idag och 19 units satsade.

Roma-Genoa 1:a
Odds: 1.67 (Expekt) Insats: 5/10 units

Över 2.5 mål
Odds: 1.74 (Expekt) Insats: 5/10 units

L.Toni gör mål
Odds: 2.25 (Bet365) Insats: 3/10 units

Från Roma-Genoa slänger jag iväg hela 3 spel som jag tror hårt på.
Roma har kommit igång på allvar och går som tåget för tillfället och på Olimpico är dom nästan oslagbara just nu och har raden 7-0-2. Genoa är som många andra italienska lag rätt dåliga på bortaplan då oftast motståndaren som spelar hemma trycker på mycket mer. När hemmalagen vågar gå framåt så ser man ofta bristerna i Genoas försvar.

Tonnetto, Okaka och Totti saknas i hemmalaget och Jankovic, Kharja, Palladino och Palacio saknas hos gästerna. Dessutom är Romas målvakt Doni avstängd sen han tog med händerna utanför straffområdet förra veckan mot Chievo.

Det som får mig att spela ettan är främst en jävligt stark magkänsla, kraften av hemmaplan, Genoas dåliga bortaspel och formen hos Roma.

Här talar allt för en målrik match då två av dem målrikaste lagen möts. Bägge lagen har 2 rätt osäkra försvar, i Roma håller väl Juan bra klass men kan inte glömma alla misstag Burdisso gjort genom åren. Genoa brukar heller inte bry sig om att dom spelar borta som så många andra lag kan göra, dom kör sin stil och backar sällan hem. Det är på både gott och ont för förutom hopplösa Siena så har Genoa släppt in mest mål i Serie A, får gärna bli 2-3 mål till idag.

Luca Toni var het som en kamin i sin debut förra veckan och borde nog ha gjort sitt första mål för klubben redan då. Man såg verkligen hur roligt han tyckte det var med fotboll igen och en flytt hem till Italien var nog vad han behövde efter strulet i Bayern.

Förra veckan skapade han flera fina lägen på egen hand och fixade dessutom en straff åt Roma som Perrotta brände. Idag tror jag rätt hårt på att han gör sitt första mål för Roma.
GRANDE LUCA TONI!

Sampdoria-Catania 1:a
Odds: 1.80 (Bet365) Insats: 6/10 units

Sampdoria är i riktigt dåligt slag efter en strålande inledning på säsongen. Senast klubben vann var den 22 november mot Chievo med 2-1. Idag tror jag den negativa sviten bryts hemma mot Catania och Samp får återigen jubla.

Catania har bara en seger borta på 10 matcher och den kom i sista omgången innan uppehållet mot Juventus. Catania är faktiskt lite bättre än vad laget visat hitills och lär nog plocka lite fler poäng än vad man gjorde under hösten, om klubben fixar nytt kontrakt vågar jag inte sia om dock. Men poängen lär främst plockas på hemma på Sicilien för på bortaplan är Catania verkligen harmlösa.

Tror Sampdorias försvar kan ha bra koll på Mascara och Martinez idag men firma Pazzini/Cassano kan få lekstuga mot Catanias rätt mediokra försvar. Stark 1:a!

Inga kommentarer: