lördag 23 januari 2010

Fotboll för hela slanten idag!

Tennisen svek grovt igår och jag blev mycket överraskad, speciellt att det gick så lätt för Schiavone. Även Tyskland satt väldigt hårt inne och jag trodde nog dom skulle vara lite bättre än vad dom var. Men Sverige är riktigt dåliga i handboll nu för tiden. Man saknar helt klart 90-talet med Vranjes, Lövgren, "slangen" och co.

Men här ser vi framåt och gräver inte ner oss i förlorade spel!

Manchester United-Hull 1:a (-2.0)
Odds: 2.25 (Expekt) Insats: 5/10 units
Kanske tar jag mig vatten över huvudet när jag provar 2-måls hcp men United ser ruskigt starka ut för tillfället och hemma på Old Trafford krossas dom flesta motståndarna. Hull kämpar för överlevnad och kommer nog försöka defensivspela sig till en poäng. Skulle vara skönt med ett tidigt mål för United så matchen öppnar upp sig. På dem 10 senaste har United 2 förluster, 1 oavgjord och hela 7 hcp-segrar, snacka om imponerande att vinna med mer än 1 mål i sina 7 senaste segrar. Här hoppas jag United vill sätta lite press på Arsenal och Chelsea och bara ångar på. Mycket riskabelt att satsa på 3 målsseger men jag har bra feeling och vi får se senare om det var rätt eller fel.

Aston Villa-Brighton 1:a (-1.0) 1.70
Sevilla-Almeria 1:a 1.45
Odds: 2.47 (Expekt) Insats: 10/10 units
Aston Villa tog sig till final i ligacupen i veckan och ska hemma på Villa Park ta ytterligare ett steg i FA-cupen. Villa kommer med ett starkt lag enligt vad jag läst och här ska det bli seger med minst ett par mål. Brighton kämpar i botten i league one och ligger för tillfället 1 poäng ovanför strecket där. Visst är det ofta skrällar i FA-cupen men att Brighton skulle slå till borta mot Villa har jag svårt att se.

Fyra raka förluster för Sevilla och nu är det bara vinst som gäller. Tung 0-4 förlust på Camp Nou senast samtidigt som också Villarreal och Atletico närmar sig. Förlust idag samtidigt som Villarreal och Atletico vinner så är dom bara 4 poäng före och dessutom får Mallorca chansen att dra ifrån lite, men Mallorca håller nog inte hela vägen det gäller att hålla avståndet till de 2 nämnda klubbarna.

Almeria har 1-2-0 i dem 3 senaste men plockar inte allt för många poäng borta och ett Sevilla som måste vinna idag tror jag inte Almeria rår på.

Viktigast av allt för Sevilla är att Luis Fabiano är tillbaka. Dem andra anfallarna har verkligen varit usla och knappt producerat ett mål framåt senaste tiden, man ska inte behöva 10 helt öppna lägen för att göra 1 mål.

Det som känns lite sämre är väl att man bara får 1.45 på ett lag som kommer med 4 raka förluster i bagaget men jag tror stenhårt på dem ikväll så jag köper det.

Känns som en klar kupong på förhand och jag väljer maxinsats!

Inga kommentarer: