torsdag 28 januari 2010

Hockey och Tennis

Gick +/-0 igår eftersom handbollen blev inställd.
Idag spelar jag på elitserien i hockey och semifinalen i Australian Open, man måste väl tro på Federer men Tsonga är min favoritspelare och jag kommer hålla stenhårt på honom.

Frölunda-Skellefteå 1:a
Odds: 1.75 (Expekt) Insats: 7/10 units
Skellefteå kommer till götet med 4 raka vinster och gästar Frölunda som har 4 raka förluster, säker Skellefteåvinst med andra ord?

Nä, jag har en jävla stark känsla som säger Frölunda ikväll. Nu är dom riktigt illa ute och måste ha en vinst och dessutom är det roligt att se att ledningen agerar, visserligen ett halvår försent men ändå. Tror det blir en nytändning ikväll med Lundh tillbaka i båset. Men förstår inte hur dom kan ha så stort tålamod med Dahlen, helt värdelös tränare och han tycker allt Frölunda gör är så jävla bra även om dom vinner eller förlorar med 5 mål.

R.Federer-J.W.Tsonga Över 36.5 game
Odds: 1.70 (Betsafe) Insats: 5/10 Units

R.Federer-J.W.Tsonga 3-1
Odds: 3.80 (Expekt) Insats: 2/10 units
1-1 i inbördes möten men bägge matcherna har varit i bästa av 3 set, i en 5 setare tror jag Federer har lite mer att ge, men som sagt håller jag stenhårt på Tsonga.

Här gäller det att Tsonga servar jävligt bra annars blir det oerhört svårt, då tänker jag främst på spelet för det lär bli svårt för honom att vinna även om han servar bra. Men funkar serven och han kan följa upp den med att gå fram på nät som han brukar göra så bra så ger jag honom en bra chans. Förhoppningsvis får vi se 1 eller 2 tiebreak vilket underlättar för spelet.

3-1 spelet får en liten slant eftersom det känns som det mest troliga och har ett jävligt högt odds.

Inga kommentarer: