lördag 9 januari 2010

Jättarnas kväll!?

Som jag var inne lite på igår så hade Wickmayer bra chans och det var rätt av mig att hålla det till en medel. Står dock fast vid att det var värt testa Pennetta iom den form hon var i.

Så vad spelas idag? Jag hittar inte så jättemycket intressant så håller mig till jättarna idag.

Roma står jag fast vid och det kanske är lite tråkigt att både jag och Mathias kommer sitta med samma spel men så får det bli.

Roma-Chievo 1:a 1.60
Villarreal-Almeria 1:a 1.43
Dubbelodds: 2.29 (Betsafe) Insats: 10/10 units

Roma var jag inne på redan igår så kolla längre ner på bloggen för en kort analys. Men kan väl säga kort bara att Roma borde vara taggade då dom gått från botten till toppen och helt plötsligt är med i jakten om Champions League. Såg mycket dystert ut på den fronten för ett par månader sedan.

Spanien är jag inte alls lika insatt i men Villarreal är riktigt starka hemma och vad jag kan se så ställer dom upp med ett riktigt kunnigt lag. Riktigt vassa med Capdevila, Senna, Rossi,Nilmar och Cazorla för att bara nämna några, och då väntas spelare som Ibagaza, Pires och Llorente sitta på bänken. Det kallar jag bredd!

Villarreal har precis som Roma kommit igång på slutet efter en riktigt riktigt usel säsongsinledning men har gått som tåget det senaste och tog en mycket imponerande poäng på Camp Nou förra veckan.

Almeria är inget vidare lag och slåss så klart om att rädda nytt kontrakt. Att en spelare som Goitom lär starta ensam längst fram tycker jag säger allt om deras kvalite.

Inter-Siena 1:a (-1.0, hcp) 1.68
Sevilla-Racing Santander 1:a 1.60
Dubbelodds: 2.69 (Betsafe) Insats: 5/10 units


Bäst mot sämst får gälla här, Siena är riktigt dåliga och har dessutom tappat en viktig spelare i Ghezzal till Afrikanska Mästerskapen.

Det jag inte har tänkt på innan är vilken bred trupp Inter har. Klart man visste den var bred men trodde aldrig dom skulle kunna ställa upp met ett så starkt lag när åtta man saknas därav sju aspirerar på en plats i startelvan.

Följande spelare saknas alltså ikväll: Etoo, Cambiasso, Muntari, Chivu, Materazzi, Santon, Balotelli och Khrin.

Ändå väntas dom ställa upp med följande lag: Julio Cesar-Maicon,Lucio,Cordoba,Zanetti-Stankovic,Motta-Quaresma,Sneijder,Pandev-Milito.
Kan bli så att Walter Samuel startar istället för Quaresma och då lär Samuel ta Cordobas plats i mittförsvaret, Cordoba flyttar ut till vänster och Zanetti tar platsen på mittfältet.

Världsklass rakt igenom!! Och då saknas som sagt sju spelare som skulle kunna gå in och ta en plats i det laget.

Siena har dessutom bara vunnit en av åtta bortamatcher och ställs nu inför denna uppgift som lär bli övermäktig.

Gäller att Inter spelar bra redan från början för trots den bredden jag snackat om så finns det inte mycket att förändra med på bänken ikväll.

Sevilla måste börja vinna nu och komma ur sin svacka för att inte tappa greppet om Champions League-platsen. Mallorca är redan förbi och Deportivo är uppe på samma poäng. Idag kräver jag skärpning!

Flera spelare saknas i sevilla, däribland Kanoute och Luis Fabiano, och Santander är ett mycket kapabelt lag men jag väljer att testa. Sevilla är alltid giftiga hemma när dom bärs fram av publiken som måste vara en av Spaniens bästa.

Bara 5 units pga respekten för Santander och med tanke på att hcp-spel ändå alltid är reskabla.

Inga kommentarer: