lördag 9 januari 2010

Odds: 4,24 Insats: MAX!



Kvällens huvudpersoner vad bloggen anbehagar, Luca Toni gör debut för Roma och Sergio Aguero förstärker krislaget Atletico Madrid, bägge leder sina lag till segrar? 4,24 i odds och maxinsats, bloggen fortsätter skjuta från höften!



Roma - Chievo 1:a Odds: 1,60
Valladolid - Atletico Madrid 2:a Odds: 2,65
Dubbelodds: 4,24 (Betsafe) Insats: 10/10 units
Roma har jag varit inne på och även Vicho har ju rekat matchen sedan tidigare, så jag behöver inte bli långrandig, tappet till 2-2 mot Cagliari sist kändes väldigt onödigt för Roma men jag tror att Chievo får betala för det, Luca Tonis intåg bör bli en injektion!

Dags för ett Atleticospel igen, denna gången ett 1X2 spel, ni vet att jag brukar hålla mig till målspelen då laget är så ojämt att det förslår.

Händelserik vecka i Atletico då man förlorade med 3-0 borta mot ett mediokert Liga Aldente lag i Spanska Cupen, efter matchen gick tränaren Quiche Sanchex Flores ut och kritiserade laget i ganska hårda ordalag och efterlyste med passion, spelare som inte sviker klubben samt överlag sågade många spelare, turbulent är en underdrift och visst är det lite "rysk roulette" kring allt laget företar sig.

Tycker dock oddset plus en del annan info talar för tvåan här, i ligaspelet tog man en moraliskt viktig 2-1 vinst mot Sevilla sist hemma på Vicente Calderon och hade det inte varit för cupfiaskot hade man varit större favoriter här.

Sergio Aguero ryktas spela matchen och det är ett klart plus, Aguero måste vara på planen för att Atletico ska kunna leverera framåt!

Vidare har Quiche Sanchez Flores kritiserat försvaret hårt, och stora delar av backlinjen från veckans match kommer vara utbytt till kvällens match. För er som liksom mig följer laget så vet ni att backlinjen är akilleshälen så omorganistaionen av försvaret kan bara ses som positivt, det kan helt enkelt inte bli värre!

Detta spelet är inte på något sätt ett säkert spel och för er statistkilovers ska jag tillägga att Atletico inte vunnit borta mot Valladolid sedan 1996, så en skrattmatch är det verkligen inte!

Angående hemmalaget ska jag villigt erkänna att jag inte är jättepåläst, men det jag sett av laget så är det inget extra och som tabellläget visar är det kamp för överlevnad i högsta serien som gäller för laget.

Inga kommentarer: