lördag 16 januari 2010

Kan David rå på Goliat ikväll?

Slutade bra igår med 2 av 3 spel som satt. Idag fortsätter min jakt på gröna siffror. Gör det med 2 spel jag tror riktigt hårt på och med en jättechansning. Håll i er så kör vi!

Bayer Leverkusen-Mainz 1:a 1.40
Cagliari-Livorno 1:a 1.75
Dubbelodds: 2.45 (Betsafe) Insats: 7/10 units
Leverkusen vill ta tillbaka förstaplatsen omgående efter att Munchen tagit över den igår. Leverkusen har inte förlorat i Bundesliga 2009/2010 än och det lär man nog inte göra idag heller. Mainz avslutade höstsäsongen med mycket tveksam form dessutom.

Läget i Leverkusen är bra och man kommer med ett mycket starkt lag, Adler-Friedrich,Schwaab,Hyypiä,Kadlec-Barnetta,Kroos,Vidal,Reinartz-Kiessling,Derdiyok. Ett mycket starkt Bundesligalag det där.

Men man får se upp med Ivanschitz, ger man honom för stora ytor kan han ställa till det.
Enligt mig en av dagens starkaste ettor!

Livorno har bättre form än Cagliari och Tavano-Lucarelli är hyperfarliga längst fram men här hemma på Sardinien ska Cagliari vinna det här. Efter 2 raka kryss så vann Cagliari borta mot Bologna förra veckan.

Cagliari är riktigt starka hemma och ärligt talat så har inte Livorno speciellt bra lag om man bortser från duon jag nämnde tidigare.

Här lär Cagliari dominera matchen och Livorno lär satsa på kontringar, men det kan va nog så farligt. Speciellt när Lucarelli lär hugga på allt så det gäller Cagliari är på tårna.

Celtic-Falkirk 1:a (-1.0) 1.55
Egypten-Mocambique 1:a 1.30
Porto-Pacos Ferreira 1:a 1.25
Totalodds: 2.52 (Expekt) Insats: 5/10 units
Celtic brukar oftast vinna sina hemmamatcher med hcp-siffror och idag när tabelljumbon kommer på besök lär dom göra det igen. Vanligtvis spelar jag ju inte hcp-spel till så här låga odds men när det gäller Celtic och Rangers hemma brukar jag göra undantag om oddsen är uppåt 1.60 då det allt som oftast går in.

Celtic saknar skyttekungen Scott Mcdonald och har stuvat om lite i truppen under uppehållet så jag är ändå lite osäker så här inför matchen (men den är säkert obefogad). Men usla Falkirk ska man vinna mot med en 2-3 mål!

Egypten gjorde en mycket bra öppningsmatch i Afrikanska Mästerskapen och mot ett mycket sämre Mocambique vill man säkra avancemanget direkt. Mycket skrällar i turneringen hitills men här har jag svårt att se en hur jag än vrider och vänder på det. BOMBETTA!

Porto har mycket bra form och efter förlusten 8 november har man bara förlorat mot Benfica borta. Porto är också gryma hemma på Estádio do Dragão där man har raden 7-1-0 på åtta matcher. Kan inte se hur ett Pacos Ferreira i dålig form ska komma undan med poäng från den här matchen. Falcao dessutom i målform!

Bari-Inter 1:a
Odds: 4.40 (Expekt) Insats: 2/10 units
Bari har imponerat och överraskat alla den här säsongen och förra veckan var man nära att ta poäng i Florens där Fiorentina kom undan med blotta förskräckelsen. Ska man kunna överraska alla igen och kunna ta poäng mot självaste serieledarna?

Jag har en känsla av att Inter är lite tröttkört och inte är i toppslag så Bari kunde nog inte få möta dom i ett bättre läge. Inter såg mycket lojt ut mot Siena förra veckan och vände 1-2 till 3-2 sista 5 minuterna. Skadeläget i Inter har ljusnat lite men det saknas fortfarande en hel del spelare och en svensk 19 åring får plats på bänken idag.

Bari har en stark grupp som gör allt för varandra, så här lär dom kriga ända tills dom stupar. Gillet är en stabil målvakt som spelar varenda match för Bari under flera år, kan han hålla tätt och Baretto har en bra dag framåt så är den här skrällen inte alls omöjlig. Jag gillar dock inte att Almiron är avstängd, det är ett jätteavbräck då han varit en av Baris absolut bästa spelare hitills denna säsong.

Nu håller vi tummarna för en bra dag så jag äntligen kan lämna minusresultatet bakom mig och börja blicka framåt mot gröna härliga tider.

Inga kommentarer: