fredag 15 januari 2010

NHL!

Bayern Munchen gjorde vad dom skulle men inte mer, alltid jobbigt med matcher där laget du spelat på borde vinna med 3,4-0 men inte kan få dit bollen. Nu gick det ju bra till slut i alla fall.

Medans jag väntar in tennismatchen som börjar kl 02.00 så tänkte jag testa lite NHL, det var ett tag sedan jag gjorde det.

Det som kan oroa lite inför det här spelet är att Washingtons målvakt Jose Theodor har rätt dålig statistik men det finns desto mer som talar för en seger.

Washington-Toronto 1:a (-1.5)
Odds: 2.18 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Washington är ett av NHLs bästa lag och hemma brukar dom sällan tappa poäng, 14-3-3 hitills denna säsong. Toronto är inget annat än usla och trots en vinst igår och Toskalas första nolla för säsongen så tror jag det blir för svårt inatt. Philadelphia som Toronto tvålade dit rejält igår är väldigt mycket upp och ner och den vinsten ser jag inte alls som ett tecken på en kommande formtopp.

Allt är uppåt i Caps och Alex Ovechkin och Bäckström levererar som dom ska. Dessutom är Mike Green i gott slag och Alexander Semin ska vi inte ens tala om, han är verkligen glödhet för tillfället.

Jag brukar inte gilla 1-X-2-spel på NHL och ännu mindre gillar jag hcp-spel men ikväll ska det verkligen vara toppchans. Hoppas bara inte Washington är helt slutkörda då detta är deras tredje match på fyra dagar. Fast i NHL är man ju vana vid att spela mycket matcher.

Om man gillar statistik så ska jag ge er lite som talar för spelet ännu mer. Washington har 4-0-1 på dem 5 senaste gentemot Torontos 1-0-4. Washington är näst bäst i power play medans Toronto är sämst i box play. Washington gör mest mål per match i NHL medans Toronto släpper mest mål per match.

Själv gillar jag inte statistik men måste medge att det är siffror som talar för ett spel här.

Inga kommentarer: