lördag 16 januari 2010

Tipslördag!

Vaknat på rätt sida?
Fått det obligatoriska morgonkaffet?
Laddat pengabörsen för nya insatser?
Vid minst två ja-svar på ovan nämnda frågor - läs vidare!

Vårt stryktipsbolag har lastat iväg ett mycket intressant system och själv fokuserar jag nu på fondspelet samt bjuder på ett V75-förslag - fullt upp med andra ord!

Först mina två fondspel för dagen:

Tottenham - Hull City 1:a Odds: 1,28
Nottingham - Reading 1:a Odds: 1,70
Dubbelodds: 2,18 (Betsafe) Insats: 10/10 units
Tottenham går som tåget och man jagar på allvar en CL-plats i år, måste kännas verkligt skönt för hårt prövade Tottenhamfans att äntligen vara en kraft att på allvar räkna med igen, jag håller årets upplaga av Tottenham riktigt högt och i kraft av hemmaplan så tror jag absolut på seger, oddset är INTE bra men i en dubbel tycker jag det ändå är användbart, men en bombetta alla dar i veckan, det ÄR det.

Nottingham är ett annat lag som ni vet går fantastiskt bra, den förlustfria sviten i ligaspelet är lång och trots ett reservbetonat lag(fullt fokus på ligan) så spelade man helt ut självaste Birmingham på bortaplan i FA-cupen, till slut en förlust men sammantaget visade de två matcherna mot formtoppade PL-laget att man håller toppklass och fortsatt storform!

Hemmalaget "Forest" är skade och avstägningsfria, Reading slitna efter Pool-succén och i ligaspelet går det verkligen knackigt, ettan känns sund!

Man United - Burnley 1:a Odds: 1,18
Barcelona - Sevilla 1:a Handicapspel -1 mål Odds: 1,83
Dubbelodds: 2,16 (Betsafe) Insats: 5/10 units
United bör vara som en retad tiger och mot ett bortasvagt Burnley SKA det vara kattens lek med råttan, oddset ÄR skrattretande lågt men det höjer upp dubbeloddset en he del, jag sväljer det!

Fortsätter att tro på Barca, föll sist på handicaplinan men sett över 90 minuter var Barcelona klart bättre och jag tycker deras kraftiga spelövertag till slut måste betala sig, antar att laget är revanschsuget och eftersom Real Madrid spelar en lurig bortamatch i Baskein INNAN den här matchen så kan man nästan garantera full laddning från hemmalaget oavsett resultat för Real Madrid.

Levande spel: 15 units

V75
Avd1: 1 Rano
Ulf Ohlsson är en skicklig körkarl, jag litar på att han sänder iväg till spets och antingen kör han där hela loppet eller så hoppas jag på fritt fram från rygg ledaren, måste vara en kanonchans, inleder med en spik!

Avd2: 2,5,8,10,12
Trotteuer given förstahäst men känns samtidigt liiite överspelad idag?
Hoppas på favoritfall, rensar bra i kuponghögen!

Avd3: 5 Super Light
Är inte övertygad, men det är en eller väldigt många som gäller i detta loppet, jag går kort och hoppas Westholms krigare klarar barfotakörning och får spela ut sin speed in på upploppet.

Avd4: 3,6,7
Kallblod är luriga, likt många andra skjuter jag blint men hoppas en del på 7:an, med duktiga Roger N Nilsson vid tummarna!

Avd5: 1,7,8,12,13, 14,15
Svårlöst lopp men jag hoppas mina streck räcker...

Avd6:6,10,12
Går kort, favoriten Exeptcionel Kemp är bra, Nestor Lars Lindberg lyfter nog in hästen men jag tokchanser även med 10 Doyouwanttodance samt 12 Krångel, med en smygresa och tur på vägen så...

Avd7: 1 Einar Celeber
Lähdekorpi låter positiv och denna årstiden brukar han ha hästarna i toppform, jag spikar och litar till Kihlström!

315 rader
157,50 kronor

Inga kommentarer: