lördag 30 januari 2010

Spel, spel och spel (och mera senare ikväll?)

Så, då var man färdig och har hittat tre intressanta spel såsom jag ser det, insatserna varierar en del och jag känner mig ärligt talat lite osäker på spelformen då jag vilat en del det sista, men vi skjuter från höften!

MoDo - Frölunda 1:a handicapspel -1 mål
Odds: 2,25 (Betsafe) Insats: 7/10 units
MoDo med Foppa och MoDo utan Foppa är ju som "alla" vet två helt skilda saker och det går inte att låta bli förundras lite hur det kommer sig att nummer 21 lyfter HELA laget såpass, till och målvaktsspelet höjs ju, märkligt men givetvis kul för Ö-viksborna.

Frölunda ÄR överskattat och segern sist ska INTE överdrivas, visst, man besegrade ett skadedrabbat Skellefteå, inför hemmafansen och med den injektionen som Lillis Lundh bidrog med men lagets problem fortsätter, man har ett försvarspel som håller allsvensk klass och inte heller offensiven imponerar på mig, i Fjällräven Arena kommer man att få ett mindre helvete idag och jag tror aldrig att man klarar pressen, testar handicaplinan utan att blinka!

Notts County - Barnet 1:a Odds: 1,45
Kroatien - Polen 1:a Odds: 1,93
Dubbelodds: 2,83 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Svennis och hans County går faktiskt rätt bra i ligan, man har ett stabilt försvarsspel och framåt levererar gamla fängelsekunden Lee Hughes riktigt bra, idag väntar ett mycket begränsat Barnet hemma på Meadow Lane och det ska vara en bra chans att förstärka sin position i tabellen.

Kroatien imponerade stort på mig i matchen mot danmark och utan att ärligt talat kunna styrkeförhållandena här fullt ut så tycker jag Kroaterna med sitt fantatiska publikstöd ska ha en bra segerchans.

Sporting Gijion - Barcelona 2:a Odds: 1,21
Roger Federer - Andy Murray 1:a Odds: 1,55
Dubbelodds: 1,88 (Betsafe) Insats: 10/10 units
Avslutar med en favoritdubbel till HÖG insats.
Barcelona har tagit ett järngrepp om ligan och jag tror verkligen inte man vill tappa poäng i denna matchen, Sporting nöter på och lär försöka parkera spelarbussen framför det egna målet ikväll men det kommer inte att räcka, Barca tuffar vidare!

Federer har sett hur säker ut som helst, när han är fräsch och riktigt segersugen så finns det helt enkelt ingen bättre tennisspelare genom historien och åtminstone jag har svårt att se vad som ska stoppa honom från en ny Grand Slam-titel.

Inga kommentarer: