söndag 10 januari 2010

Spanien för hela slanten! (Tre spel)


Vän av bloggen vet att jag gillar spansk fotboll och det präglas av dagens spel, har grävt ner mig ordentligt i kvällens omgång och även om det kanske inte bjuds på några kioskvältare så tycker jag dagens spel är intressanta och tipsformen är ju, såhär långt - väldigt god!
Tre spel blir det totalt, relativt låga insatser dock, tycker omgången känns smålurig!

Real Madrid - Mallorca 1:a Odds: 1,30
Tenerife - Barcelona 2:a Odds: 1,37
Dubbelodds: 1,78 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Real Madrid går väldigt bra, man har verkligen hamnat av skymundan av Barcelona och Zlatan, åtminstone här i Sverige men att man ändå fått iho laget såpass bra som man gjort med alla nyförvärv tycker jag är väldigt starkt, Pellegrini har gjort ett bra jobb!
Hemma på Santiago Bernabeu brukar laget leverera allt som oftast och man har en förmåga ta sig ur de flesta matcher inför hemmafansen med tre poäng.

Bara Lass och Ramos som fattas för hemmalaget och det luktar verkligen stabil seger långa vägar. 1,30 är normalt sett ett odds jag sällan lockas av, men Mallorca är trots sin positiva inledning ett kronisikt dåligt bortalag och trots att jag har full respekt för ö-laget som jag gillar skarpt så måste kvällens uppgift vara för svår.

När det gäller nästa match så finns det ett par faktorer som jag tycker talar för Barcelona, eller ett par - ganska många om man ska vara ärlig!

För det första, trots att Zlatan(avstängd) samt Toure och Keita saknas(Afrikanska mästerskapet) så är det ju utan att överdriva rejäl klasskillnad lagen emellan, det måste man kunna konstatera alla dar i veckan.
Vidare är ju Barcelona faktiskt lite pressade, man har inte sett alls lika bra ut spelmässigt den sista tiden och resultaten har ju också börjar hacka lite - tror Pep Guardiola verkligen taggar manskapet ikväll och gör processen kort med hemmalaget, att Real Madrid spelar sin match innan Barca garanterar bara än mer taggade spelare!

Som singlar tycker jag inte matcherna är spelbara, men tillsammans tycker jag de motiverar ett medelspel!

Espanyol - Zaragoza 1:a
Odds: 2,00 (Betsafe) Insats: 2/10 units
Testar ett litet spel till utöver dubbeln, Zaragoza är ett lag som verkligen befinner sig i fortsatt kris och ingenting stämmer verkligen för laget, Espanyol går också riktigt dåligt men jag håller ändå laget som klart bättre och med hemmafansen i ryggen tycker jag man ska vara favoriter, 2,00 är helt okej trots att hemmalagets duktiga målvakt Kemeni är på plats i Afrika för mästerskapet, Zaragoza är helt enkelt för dåliga!

Xerex- Valencia 2:a Odds: 1,55
Sporting Gijion - Getafe över 2,5 mål Odds: 1,93
Odds: 3,01 (Betsafe) Insats: 3/10 units

Såhär är det - hemmalaget Xerez håller helt enkelt inte Primeraklass och Valencia är skyldiga att vinna denna matchen, Valencias offensiva kraft bör fira lilla julafton!

Sporting och Getafe är två lag som gillar att anfalla och jag tror på en målrik historia, har Soldado en bra kväll kan han själv besegra mållinan! Sporting går alltid framåt och det ska laget ha cred för, men i år ser det ut som offensiven klaffar lite för dem, bara 17 mål framåt! Hur som helst, jag tror på en målfest ikväll! 2-3!?

Levande spel: 10 units

Inga kommentarer: