fredag 8 januari 2010

Dubbelt Italienskt!

Det började bra igår och idag ska jag försöka följa upp det. Finns inget jätteutbud idag men jag ger Pennetta nytt förtroende efter uppvisningen igår och sen var jag inne på Hammarby i bandyn men då det inte är mitt bästa område så avstår jag. Jag kör Pennetta i en dubbel med en match från morgondagens Serie A istället då jag inte kunde hitta något mer intressant idag.

Årets första Grand Slam börjar närma sig och Australien Open är bara en vecka bort. Det ska bli mycket intressant att följa nästa veckas turneringar då det är bättre startfält än det varit denna veckan då dom flesta storspelarna har spelat uppvisningsturnering.

Pennetta-Wickmayer i all ära men den hetaste finalen är utan tvekan den mellan dom två comebackande belgiskorna Kim Clijsters och Justine Henin. Det har dock varit rätt mediokert startfält så det ska bli intressant att följa dem nu framöver när det blir hårdare motstånd.

Annars så fortsätter Davydenko på samma fina sätt han avslutade förra året och tog sig idag till final mot Nadal genom att slå ut Federer med 6-4 6-4.

Men nu till dagens spel!

F.Pennetta-Y.Wickmayer 1:a 1.55
Roma-Chievo 1:a 1.55
Dubbelodds: 2.40 (Expekt) Insats: 5/10 units


Pennetta ställs inför lite tuffare motstånd idag men så som hon imponerat denna vecka så är det omöjligt att gå emot henne. I kvarts respektive semifinal har hon bara förlorat 6 game totalt och spelat bländande tennis. Wickmayer är ett riktigt framtidslöfte och har gjort det bra men av det jag såg i semifinalerna så är Pennetta den hetare av dom. Dom har mött varandra en gång tidigare och den matchen vann Wickmayer förra året med 7-6 6-3. Håller dock nere insatsen till medel med tanke på att det finns kapacitet hos Wickmayer.

Roma har kommit igång lite sen den bedrövliga starten i ligan och hemma på Olimpico är dom riktigt vassa. Chievo är stabila som vanligt men lär få det tufft här. Totti saknas i hemmalaget men nyförvärvet Luca Toni täcker upp den luckan bra. Jag har en känsla av att det kommer lossna rejält för Toni nu när han fått återvända till Italien och den klubb han också ville gå till själv.

Lycka till med spelandet!

Inga kommentarer: