måndag 11 januari 2010

Bjuder på ett spel trots klent utbud


Väldigt tunnt utbud idag måste jag säga, inte ens tennisen bjuder på speciellt spelvänliga matcher. Men jag lägger en liten dubbel till låg insats. Penneta (bilden) utgör det ena benet i dubbeln som testas till låg insats.

Na Li-F.Pennetta 2:a 1.60
V.Azarenka-K.Date Krumm 2-0 1.40
Dubbelodds: 2.24 (Betsafe) Insats: 3/10 units
Ni ska veta att detta är en svår dubbel. Pennetta möter svårt motstånd i Na Li som slog ut Wozniacki igår. Men Pennetta spelade in en hel del pengar åt mig förra veckan och jag fortsätter lita på henne trots finalförlusten då hon svek mig senast.

Igår fortsatte hon spela bra och visar att formen är perfekt prickad inför Australian Open. 6-3 6-1 mot starka hemmaspelaren Samantha Stosur är inget annat än imponerande.

Som sagt så vågar jag inte satsa några stora summor men jag litar på Pennetta inatt/imorgon trots en tuff motståndare.

Samma sak i den andra matchen men inte på grund av en övermäktig motståndare utan snarare för att setspel är svårt och oddset på 1.40 är i lägsta laget.

Här vågar jag garantera att Azarenka vinner matchen men det svåra är ju med hur mycket, skulle Azarenka vinna turneringen skulle väl ingen bry sig om det blir 2-0 eller 2-1 i matcherna. Det är de som är det svåra med set-spel, man behöver aldrig vinna med 2-0.

Azarenka vann 2-1 igår mot Lisicki och då jag inte sett matchen vet jag inte hur det såg ut. Men Azarenka är en stabil spelare som brukar vara pålitlig.

Krumm vet jag inte mycket om mer än att hon skrällde rejält igår mot Petrova, nu är frågan om hon klarar av att skrälla en gång till? Mitt svar är NEJ!

Inga kommentarer: