söndag 10 januari 2010

Serie A!

Dags för Serie A igen och idag bjuder jag bland annat på en riktig chansdubbel. Kan kanske dyka upp något spel inför kvällsmatchen Juve-Milan senare men alltid svårt att tippa stormatcher.

Är för övrigt riktigt svagt av kanal 9 att inte sända matchen trots att dom hade rättigheterna.
Skit kanal!

Fiorentina-Bari 1:a
Odds: 1.65 (Betsafe) Insats: 7/10 units

Fiorentina kommer med en riktigt fin derbyseger med 5-1 i bagaget från i onsdags och jag hoppas laget är stärkt av den. Firma Mutu/Gilardino längst fram ordnar segern!?

Bari är ett kompetent lag som gått riktigt bra första halvan och överraskat rejält. Ett stabilt mittfält och Baretto längst fram har sett till så laget faktiskt ligger på övre halvan. Men det är främst på hemmaplan dom hotar. Idag mot ett mycket starkt Viola får dom det svårt.

Genoa-Catania 1:a
Odds: 1.75 (Betsafe) Insats: 5/10 units

Genoa fick storstryk borta i Milano i onsdags och här krävs att man studsar tillbaka direkt och hemma i hamnstaden så tror jag också man gör det. Genoa är ruskigt starka hemma precis som de flesta lag i Italien är då det är väldigt hemmabetonat överlag.

En sak jag dock inte gillar är att man skeppade över Floccari till Lazio för att istället hämta en iskall Suazo från Inters frysbox. Men Suazo har ändå kapacitet och det kan mycket väl lossna för honom i Genoa.

Enligt dom uppställningar jag fått så ser verkligen inte Catanias mittfällt bra ut och Genoa lär sätta full fart redan från början. Genoa är riktigt bra när dom får lira ut med full fart hemma och inte hålla igen som det ofta blir när man spelar borta.

Udinese-Lazio X 3.10
Palermo-Atalanta X2 2.18
Dubbelodds: 6.76 (Betsafe) Insats: 2/10 units

Kanske är lite långsökt men jag tror Lazio kan störa Udinese i eftermiddag. Man har stuvat om lite i truppen och Floccaris ankomst kan kanske höja laget lite, dom har i alla fall fått någon som kan göra mål framåt. Floccari visade sin klass redan i onsdagens debut då han satte 2 mål direkt och var riktigt bra.

Om Lazio bara håller koll på Di Natale luktar det kryss. Men har en liten feeling att Lazio kanske till och med kan ta med sig alla 3 poängen.

Palermo är ett av mina favoritlag och man ska nog inte gå emot dom hemma på Sicilien där det inte blivit någon förlust än. Men med all turbulens runt Atalanta och med ny tränare så hoppas jag på en nytändning.

Miccoli borta i Palermo men Cavani kan göra jobbet själv längst fram så det är inte något som direkt talar emot Palermo. I Atalanta är det som sagt ny tränare men det kanske allra viktigaste är att Doni kommit tillbaka under uppehållet. Atalanta har haft det riktigt tungt utan sin storstjärna.

Atalanta har värvat Chevanton som gjorde stor succe i Italien (Lecce) för några år sedan innan han gick till Sevilla. Jag hoppas han ska få en nytändning nu när han är tillbaka i Italien och hitta tillbaka till formen. I och med den värvningen börjar Atalantas offensiv se hyffsad ut med Doni, Chevanton, Aquafresca och Tiribocchi.

Långsökt spel men jag testar.

Inga kommentarer: