söndag 11 januari 2009

Dagens första!

Ett rödvitt kramkalas, får vi be om liknande scener när starka hemmalaget Sporting Gijon möter Valladolid i eftermiddag?



Sporting Gijon - Valladolid 1:a
Odds: 2,45 (Expekt) Insats: 4/10 units

Sporting Gijon är ett lag jag haft ögonen på det sista, har varit lockad flera gånger på hemmaplan att testa laget men alltid avstått då laget kanske inte känns som världens stabilaste "att hålla i handen", men nu tycker jag det är hög tid att testa laget!

I dagens möte mot Valladolid så tror jag att hemmaplansfavören avgör, det är två lag som helt klart, åtminstone i min bok, presterat riktigt bra.
Lagen ligger i princip bredvid varandra i tabellens mittenskikt, klart över förväntan!
Men, och det är här det fina kommer, bägge lagen trivs bra på hemmaplan och främst Valladolids bortaspel oroar, man är usla på resande fot, klar fördel för Sporting med andra ord!

Statistik är ju bara en del av leken men det är svårt att bortse från följande siffror:
Sporting hemma: 3-0-5
Valladolid borta: 1-1-6

Dessutom möttes lagen så sent som 7 januari, då vann Sporting Gijon med 3-1 i cupen, även då på sin hemmaplan!

Varken avstägningar eller skador verkar enligt den info jag hittat påverka matchen nämnvärt utan jag bygger spelet på hemmaplansfavören samt senaste mötet som bör ge hemmalaget ytterligare psykologiskt övertag.

Ett kanske något udda, men likväl roligt spel en annars lurig dag!


PS. Jobbar på något mer spel eventuellt, funderar kring en tevepeng på Real Madrid som jag trots viss tveksamhet spelmässigt tror kommer att bli bättre och bättre under Ramos styre, men det återkommer jag med om spel blir aktuellt. Ds.

PS2. Kanske ett topptips med, har feeling för en del skrällar. DS2.

1 kommentar:

Anonym sa...

1X på Wigan
1X på United
Dubbel till bra odds