söndag 4 januari 2009

Spanien för hela slanten!

Inleder spelfonden med tre hemmavinster från spanska ligan det brukar vara väldigt gångbart, väljer ett singelspel och en dubbel men var nära att testa en trippel till lite mindre insats, den vågade testar trippelspelet! ?

Athletic Bilbao - Espanyol 1:a Odds: 1,86
Sevilla - Osasuna 1: Odds: 1,40
Odds:2,60 (Betsafe) Insats: 4/10 units


Bilbao är ett lag jag verkligen gillar, Baskiens stolthet har en oehörd förmåga att alltid plocka fram det bästa hos sitt (många gånger) begränsade spelarmatrial, hemma på San Mamés är laget en maktfaktor och av tradition mycket svårslagna. Bilbao kommer från säsongen första bortavinst(Betis, 1-0) och läget i laget rapporteras vara bra, ettan känns stark. Espanyol är däremot i fritt fall, man har nyligen bytt tränare men den omedelbara effekten(vilket ofta är den starkaste) har helt uteblivit och laget är nu uppe i åtta raka matcher utan vinst, inget annat än bedrövligt och jag har svårt att se den trenden brytas ikväll. Llorente avgör!?

Sevilla är normalt sett även de riktigt hemmastarka och mot ett mycket begränsat Osasuna får laget duga som "bank" i en dubbel, Sevilla har inte riktigt levererat under 2008 och jag tror och hoppas laget inleder 2009 på bästa sätt!

Real Madrid - Villareal 1:a
Odds: 1,77 (Betsafe) Insats: 10/10 units


För Real Madrid är läget kritiskt, nu är man av med Schuster som "alla" inklusive jag själv ville hänga högt, men nu är det samtidigt upp till bevis för spelarna och Juande Ramos måste leverera direkt. I takt med att Real Madrid börjar få tillbaks tidigare skadade/småskadade spelare så finns förutsättningarna för en uppryckning, lägg därtill att nyvärvade Klaas-Jan Huntelaar samt Lassana Diarra (bägge med i truppen enligt uppgift) nu finns tillgänglig som alternativ så tror jag laget kan få ett rejält lyft i eftermiddag.

Villareal är ett giftig lag, låt er inte luras men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att luften lite grand verkar ha gått ur laget, samtidigt som jag sett laget tappa humöret i flera matcher, jag tror kvällens uppgift blir för svår! Lastar tung på Real Madrid! Real Madrid är alltid en svår uppgift för mostståndarna, främst på bortaplan och med de plusfaktorer som dessutom finns i eftermiddag så går jag ut hårt och slänger in ett maxspel i leken!

Levande spel: 14 units

Inga kommentarer: