torsdag 22 januari 2009

Dagens första!

Jag är varken först eller sist att reka detta spelet men det känns såpass bra att jag följer med "strömmen" och testar!

Athletic Bilbao - Sport. Gijon 1:a Odds: 1,55
Kroatien - Sverige 1:a Odds: 1,32
Dubbelodds: 2,05 (Betsafe) Insats: 5/10 units

Bilbao har som vi vet en fantastisk form just nu, sist i ligan besegrades självaste Valencia och det är hårda papper alla dar i veckan! Nu väntar ett bortasvagt lag som knappast kommer att prioritera cupen, det har aviserats en reservbetonad bortatrupp samtidigt som hemmalaget förväntas starta med bästa elvan. Hemma på San Mames går man alltid för full fart och de få gånger man faller gör man det man flaggan i topp - mycket imponerande!
Nyckeln ligger i ett disciplinerat försvarspel(man uppträder virrigt emellanåt) samt mittfältsmotorn Martinez samt hyperformtoppade anfallaren Llorente.

Förväntad startelva:
Iraizoz
Iraola - Aitor Ocio - Amorebieta - Koikili
David López - Orbaiz - Javi Martínez - Gabilondo
F.Llorente - Ion Vélez

För er som inte kan ert baskiska lag utantill så är det i princip de starkaste man kan mönstra och mot ett betydligt formsvagare, dåligt bortalag samt enligt uppgifter(har ej fått detta bekräftat) så ska man starta med en del reserver, ettan är intressant och spelbar!

När det gäller dagens handbollsmatch så fortsätter jag att gå emot Sverige, ikväll väntar värdlandet Kroatien och det behöver väl inte sägas mycket mer än att det är ett rejält berg för svenskarna att bekliva om de ska komma ur matchen med några poäng. Jag tror inte heller att det svenska laget kommer att offra liv och lem för en seger här, utan det blir nog en stabil och säker Kroatisk vinst med 4-5-6 bollar. Bombetta och även handicapspel rekomenderas!

Återkommer senare med fler spel - om jag hittar något - håll till godo!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Mattias, en fråga och ta detta på rätt sätt för det är inte illa menat även om det är hårt. Det enda jag vill veta är hur du tänker samt hur du tror om din framtid:

Du måste ju vara ett stort skämt. Gick in på din blogg efter att ha sett statestik hos kristoffer och du killen kör ju ENBART på favoriter. Snacka om att ha noll koll på värden och spela favoriter... Liverpool mot everton eller barca i cupen mot espanyol. Vilka jäkla skämtspel om man ska vara seriös bettare. Stackrs folk som läser bloggen och hyllar den trots utgången är given i gårdagens tidning.




Athletic Bilbao - Sport. Gijon 1:a Odds: 1,55
Kroatien - Sverige 1:a Odds: 1,32

Espanyol - Barcelona 2:a handicapspel - 1 mål

frölunda handicapspel -1,5 mål till 1,85 på expekt.


Sverige - Spanien 2:a Odds: 1,55
Liverpool - Everton 1:a Odds: 1,63


Bolton - Man United hcpspel -1 mål 2:a
Odds: 2,46


Sheffield Wednesday - Charlton 1:a
Odds: 1,90 (Betsafe) Insats: 4/10 Units

Nottingham - Plymouth 1:a
Odds: 2,00

Malmö - Bofors hcpspel -1 mål 1:a Odds: 1,55
Leksand - Växjö hcpspel -1 mål 1:a Odds: 1,70
AIK - Mariestad 1:a Odds: 1,10

Heerenveen - Feyenoord 1:a
Odds: 1,80

Snacka om att ha bra pejl på betting när man lirar så (och jag kan hålla på länge till) och utger sig för att ligga plus när man har startat om statestiken flera gånger redan som jag har fattat det sen tidigare....

Mathias sa...

Hej du anonyme riddare!

Jag förstår faktiskt inte alls ditt resonemang om att mina spel skulle vara dåliga p.g.a att det är en hel del favoritspel?
Till att börja med skulle jag vilja säga tvärtom - jag föredrar att hitta outsiders när läge finns, möjligt att jag backat lite från det det sista och gått lite mer favoritbetonat - å andra sidan har det ju gått bättre nu det sista.

Vidare har jag aldrig utsett mig för att vara någon som helst expert och alla som läser/följer denna sidan gör det av egen fri vilja. Det stämmer att jag startat om, tre eller fyra gånger, jag började min blogg i mars någon gång och då började jag helt från scratch, dvs på ren amatörnivå och i takt med att man lärt sig en del så har jag gjort ett par nystarter, en eller två med minus, en gick jämt upp och en visade ett bra plus.

Frågan kvarstår från min sida, herr anonym, exakt vad är det som jag gör så dåligt att du känner dig manad att såga mig såpass? För jag lovar, jag gör detta för skoj skull och så gott jag kan. Konstruktiv kritik tar jag alla dar i veckan, men denna gången förstår jag inte vad din kritik egentligen innebär?

Mathias sa...

Tilläggas kan att med ditt resonemang är det rent logiskt att alltid bara dunka på favoriterna då? Eftersom "utgången är given".
Det uttalandet om något känns ju inte...ehm. Så himla seriöst. Det där med spelvärde är ju ett väldigt luddigt och ofta felanvänt uttryck, spelvärde hit spelvärde dit. Det som räknas i slutändan är alltid ens statistik och ens resultat. Just nu går det bra för mig, men det krävs allt bra många fler spel för att dra slutsatser. Fortsätt följa min blogg så ser vi tillsammans hur det går!

Anonym sa...

Varför läser du bloggen då Anonym?

Bra blogg fortsätt så!

Anonym sa...

Det var konstruktivt menat men om du uppfattade det på annat sätt så ska jag göra ett nytt försök. Jag ville ju komma till spelvärde och det sa du redan men jag ska vinkla lite på det. Grejen är såhär som jag ser det. Att dunka på favoriterna varje gång utan att det egentligen finns belägg för det är det som jag motsätter mig. Att spela favoriter varje gång är inte fel. Men att plocka ett spel för sakens skull är däremot fel. Jag förstår att du gör det för skoj skull men du säger att du går bra nu, fine. Men i det långa loppet har det ju inte gjort de i o m omstarter. Tyvärr så tror jag att även detta kan gå samma öde mötes. Ja, alla har fri vilja. Problemet är att man kan ändra uppfattning och tror på det som står på bloggar. Även om folk har egen vilja så har man ett visst ansvar när man rekar spel offentlig. Och om man blir större så får man större ansvar. Lika mycket som du inte gillar klyssan "värde hit och dit" ogillar jag klysshan "fri vilja". Problemet blir ju när du t.ex visar att över 16000 läser din blogg att man kan få övertro. Ja, alla satsar på egen risk och med egna pengar. Men du utger dig för att kunna saker som folk som inte känner dig tror på. Sen blir statestiken missvisande vid omstart och då blir det ännu mer lurigt mot läsare. Köper du detta då och ser du det som konstruktivt? För jag kan ionte få det så mkt konstruktivare.

Anonym: Jag läser Hatten (GRYM!) och Amrisch på expressen. Jag läser Oddsnet och tipszonen. jag läser även många andra men selekterar mina val väl. Problemet är att det är så många som vill visa vad dom kan med bloggar så att det fins en risk att de som verklign har något att ge kan försvinna i mängden. För bara 1-2 år sen fanns det knappt någon spelblogg. Idag finns det hur många som helst och det är en fara enl mig.

Mathias sa...

Anonym:
Visst, jag köper din poäng om omstarter osv SKA inte missbrukas, själv anser jag att samtliga mina har varit motiverade då det skett vid olika brytpunkter av mitt liv. Men sak samma, din kritik mot antalet spelbloggar är förvisso delvis rätt men samtidigt kan jag garantera att det läget är här för att stanna, det är bara att gilla läget! Varken du, jag eller någon annan kommer ju kunna hindra den utvecklingen - sanningen är ju att hela spelmrådet legat orört i många år, själv är jag övertygad om att internets användare själva kan sortera bort dagsländor och clowner, man kan "lura" sina läsare ett tag genom att fuska med statistik, omstarter osv men i långa loppet avslöjas man. "Fri Vilja" är vidare ett kanske slarvigt uttryck av mig, det kan jag backa något ifrån, jag har större respekt för mina läsare än så. Men om man läser en spelblogg så måste man ju ha klart för sig att man ska i första hand se det som en inspirationskälla, inte som någon spelbibel som ger svaren på allt. Hatten har för övrigt min fulla respekt(självklart) - Amrish hör ju till de sämsta spelare(snygga rekar dock) jag vet......

För övrigt tackar jag för dina konstruktiva synpunkter, mensen har kommit ikväll så jag är lite extra känslig.

Anonym sa...

Glöm dom här 2 dagarna nu och fortsätt jobba på så vänder det snart. cuperna är verkligen inget bra spelobjekt.

Inatt testas över 19.5 game på Errani-Zvonareva till 1.85

Errani är en 21 årig italienare som har startat 2009 på ett bra sätt, hon har imponerat stort i dom inledande matcherna i australien open, i första omgången slog hon bla. ut den seedade spelaren Kirilenko med 6-0 6-4. Visst ska hon väl kunna ge Zvonareva en match?

Det som talar emot spelet lite är att Errani tidigare inte kunnat stå upp mot topp 10 spelare utan har klappat ihop totalt mot dom. Ett annat frågetecken är Zvonarevas form, 6-0 6-0 i förra omgången, är Zvonareva i riktig storform eller var det riktigt dåligt motstånd som gjorde att resultatet blev som det blev? Kanske en kombination av båda alternativen.

Även om spelet är lite ovisst så testar jag då Errani verkar ha bra form för tillfället!

Anonym sa...

Det var Boggen som startade hela denna "rush" med spelbloggar för dryga 2 år sedan.