tisdag 27 januari 2009

Intressant spelkväll

Riktigt fylligt utbud ikväll, en massa olika ligor och sporter som rullar och det snackas mycket om ishockeyn ikväll, Skellefteå är lite av dagens "skrik" på nätet men jag avstår själv, ska bli kul se om majoriteten av bloggarna hurrar eller gråter efter matchen. Jag står fast vid att ishockeyn är alldeles för nyckfull för min smak, ikväll vet vi om jag gjorde rätt eller fel som vägrar hoppa på tåget...

Testar själv istället en dubbel ifrån engelska Championship, efter gårdagens maxspel(som satt) tar jag det lite lugnare ikväll.

Nottingham - Sheffield W 1:a Odds: 2,10
Sheffield U - Doncaster 1:a Odds: 1,70
Dubbelodds: 3,57 (Betsafe) Insats: 3/10 units

Nottingham vet ni att jag har varmt om hjärtat så se kritiskt på mitt spel, det är möjligt att jag överdriver och kanske till viss del överskattar Forest för tillfället men laget har verkligen magisk form och just nu känns laget väldigt svårbesegrade, hemma på City Ground är man alltid en svår motståndare, jag är helt inne på att Forest härliga form samt större poängbehov tar ut sin rätt här, Wednesday är inte dåliga på något sätt men viker ner sig här? Hemmalaget har anfallarna Nathan Tyson och Robert Earnshaw i verklig storform och de avgör!

Både Sheffield och kanske framförallt Doncaster gjorde fina insatser i cupen sist, Sheffield besegrade planenligt Charlton med 2-1(Ni ryggade väl?) och Doncaster lyckades skrälla och klara 0-0 hemma mot självaste Aston Villa.

För Sheffield var det ingen "big deal" utan man kastar sig ut i seriespelet med stor framförsikt och man vill etablera sig i toppen, laget har helt klart både slagstyrka och ambitioner för en direktuppflyttning till Premier League. Man har en såpass bra trupp att det är konkurens om många platser, främst tänker jag på anfallet där man har en 4-5 anfallare av god Championship-klass, för er som inte kan er Championship jättebra så är detta ofta skillnanden på ett bra och ett mindre bra lag i denna serien, bredden. Med en sådan lång serie 46(!) omgångar så betalar verkligen en bred trupp sig i längden och de "mindre" lagen kan inte ha en tillräckligt bred trupp. Men nog om det.

Jag tror det finns viss risk för lite baksmälla för Doncaster här, bragden sist kan ha påverkat laget negativt på kort sikt.
Dessutom är Bramall Lane en svår arena "alla dar i veckan".

En rolig, klart spelvärd dubbel!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vågar mig på Sunderland idag.

Laget har inte visat alltför god form den senaste tiden. Men än mindre har Fulham.

Fulham har även inte vunnit en enda bortmatch den här säsongen och det känns inte som om dom kommer göra det idag heller!

Nu knyter vi tummarna!

Mathias sa...

Sant, Sunderland skulle jag nog våga mig på. Den matchen ska jag kasta mig över och kika på genast!
Fulham på bortaplan är ALDRIG bra.