tisdag 24 februari 2009

Dagens CL!

Lyon - Barcelona 1:a
Odds: 4,15 (Expekt) Insats: 3/10 units
Jag har ingen speciell info kring matchen, är ju bara löjligt försöka sig på någon sådan infallsvinkel då de här matcherna analyseras, tippas och särskådas världen över. Jag konstaterar bara att Barcelona sett lite mänskligare ut på sistone och OM man förlorar hemma mot Espanyol(jag vet - utvsningen förstörde mycket) så kan man givetvis åka på en förlust mot starka Lyon.
Avancemanget klarar troligen Barca, men här anar jag en skräll!

Inter - Manchester United 1:a
Odds: 2,45 (Expekt) Insats: 7/10 units
Jag fortsätter, någon klok sa någon gång att man måste "våga för att vinna!.
Inter är inte på något sätt ett favoritlag för mig, samtidigt måste man kapitulera och erkänna att laget har utvecklats till en riktigt tung lagmaskin som precis som United kan mala ner sina motståndare. Uniteds försvarsproblem är redan kända och jag baserar spelet mycket på att Inter i kraft av hemmaplan kommer att föra spelet och över 90 minuter tror jag att Manchester får det mycket svårt att stå emot.

Levande spel: 15 units (inklusive kvällens hockeyspel)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mathias, det där var två riktiga floppar, då United ägde spelet och Barca hade fler vassa chanser än Lyon. Löjligt lätt att vra efterklok,, men tycker du inte 7 units på Inter var lite väl hårt spelat? Tack för Hockeyn iallafall, den ryggade jag!

Anonym sa...

CL är svårt att tippa, skulle nog spela mycket med mycket mindre insats.

Tyvärr gick jag på en bet med Barcelona, kommer säkert köra under morgondagen också men med bra mycket mindre insatser än i vanliga fall!

Anonym sa...

Jag gillade också Inter igår, men men. CL är en soppa att betta på. Hang in there! Lägger upp en länk till dig från mig.