torsdag 26 februari 2009

Torsdagens två spel...

Frölunda - MoDo 2:a
Odds: 3,55 (Betsafe) Insats: 2/10 units
Frölunda har gått bra det sista, men jag är trots det inte alls övertygad, Frölunda har verkligen blandat och gett under säsongen och laget lever ofta på Holmqvist i målet, har han en sämre dag är Frölunda "alltid" illa ute.
Mot ett MoDo som slåss dels för att undvika kvalspel och dels för att hålla hoppet om en slutspelplats vid liv tycker jag att Frölunda blivit för stora favoriter.
Jag ser värde i tvåan och testar ett litet spel!

Luleå - Skellefteå 1:a handcapspel -1,5 mål
Odds: 2,45 (Expekt) Insats: 5/10 units
Prestigemöte i norr mellan två lag som i mitt tycke gör riktigt fina säsonger.
Skellefteå är så gott som klara för slutspel och jag lägger dagens spel delvis grundat på att matchen betyder mer för Luleå som vill sluta topp4 och få hemmaplansfördel i kvartsfinalerna.
Luleå med Modig och Omark i spetsen vill nog gärna visa vilka som regerar i Norrland och jag hoppas "mitt" andralag i Sverige tar tre fräscha poäng! Jag gamblar till det lite extra och testar handicapspelet för att få ett riktigt mumsigt odds.

Levande spel: 7 units

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att du loggade ut från din msn... Direkt efter, eller om du hann få det, skrev jag till dig där jag sa att du skulle livebetta på moskva hemma mot aston villa. Oddset stod i 1.6 i 20e minutennär det stod 0-0 och dom vann senare med 2-0...
villa hade nästan bara reserver med sig och prioriterar ligan för uefa!

Anonym sa...

Har haft bra dagar under Uefa Cupen och CL nu. Real Madrid var den enda matchen jag förlorade på, annars så satte jag Bayern Munchen, CSKA Moskva och Man City.

Helnöjd just nu!