söndag 15 februari 2009

Två spel idag!

Testar två spel i dag, bägge i form av dubblar .
P.g.a en del privata förändringar (börjar utbildning imorgon) så kommer det bli lite ändringar framöver, får helt se hur det blir med nya rutiner osv.
Spännande!

Dagens kloka tankar:

Örebro - Motala 2:a Odds: 1,95
A. Bilbao - Rec. Huelva 1:a Odds: 1,80
Dubbelodds: 3,51 (Expekt) Insats: 3/10 units

Ett viktigt bottenmöte i Bandyns elitserie, jag håller Motala som huvudet högre än genomsvaga Örebro, bortaplan lär spela mindre roll här och i mitt tycke är oddset på tvåan klart intressant!

Bilbao levererar alltid på hemmaplan och Huelva var riktigt svaga sist hemma mot Atletico(såg matchen). Kan Llorente fortsätta att näta framåt så är förutsättningarna för en etta riktigt goda!

Derby - Man United 2:a Odds: 1,38
Atletico Madrid - Getafe 1:a Odds: 1,70
Dubbelodds: 2,35 (Betsafe) Insats: 7/10 units

Väl medveten om att Derby rubbat United tidigare under säsongen, men Derby går inte särskilt bra nu och jag har på kort tid sett dem i ett par tevematcher och jag är inte imponerad. Rimligtvis bör United vara såpass varnade och taggade inför kvällens uppgift att de trots ett lågt odds "bara" vinner. Cupmatcher är alltid luriga men FA-cupen har ju normalt bra status och jag tror Sir Alex ställer upp med ett bra lag.

Att kapaciteten finns hos Atletico, det vet vi sedan tidigare men man har varit på tok för ojämna och som supporter till laget så är det uppenbart att det varit viss disharmoni i truppen, när så många bra fotbollsspelare presterar så illa, under en relativt lång period så får ett ledarskifte ses som positivt, både på kort och lång sikt. Aguirre hade helt enkelt kört fast och klubben hanterade det riktigt snygg, man skiljdes i samförstånd(åtminstone utåt sett) och för en gång skull verkar det som klubben lärt sig något av tidigare cirkusar. Jag ser ledarskiftet som en stor plusfaktor för laget just nu!
Getafe på hemmaplan bör mot bakgrund av det bli en mumsbit efter den flygande starten sist, en bra etta som den modige förvandlar till ett målspel eller ett handicapspel. Jag nöjer mig med den raka ettan då jag som sagt saknar den absolut toppen på spelsjälvförtroendet just nu.
Lägger in en liten brasklapp att jag KAN komma att komplettera detta spelet senare under dagen/kvällen, jag är sugen på att testa Atletico lite hårdare.

Levande spel: 10 units

Vill obervera er på att fler spel kan dyka upp under eftermiddagen, godbitar som Espanyol-Sevilla, Inter-Milan samt även mötet Atletico-Getafe tilltalar mig och jag ska fundera vidare kring dessa matcherna, de rekarna kan dock komma att komma med väldigt kort framförhållning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Synd bara att Llorente missar kvällens match...

Anonym sa...

Llorente skadad, Xteberia står in istället.

Mathias sa...

Nu föll ju den dubbeln på mitt kassa Motalaspel ändå, men det var givetvis en miss av mig. Nåväl, United - Atletico får rädda kvällen istället.