onsdag 4 februari 2009

IQ Fiskmås!

Hemma igen och håller på leta intressanta spel, en sak måste jag ta upp först.

Var vägen förbi lokala tipsbutiken och läste väggtidningarna, inspiration skadar aldrig plus att jag emellanåt brukar skratta gott åt direkta felaktigheter som de ibland bygger sina rekar på, idag var det "Snoken" tror jag som påstod att Nottingham kommer ta lätt på kvällens uppgift, hur i helvete kan någon ens ta betalt för att ha sådan dynga på väggen?

Visst har Nottingham ett tufft skadeläge, det är en stentuff match och så vidare så tipset har jag inget emot i sig, men att påstå att hemmalaget skulle "ta lätt på uppgiften" är ju inget annat än ett hån mot en stor del av själen inom engelsk fotboll! Nottingham Forest - Derby County är ett av de mest klassiska "hat"mötena i hela England!

Kan tyckas vara ett litet felaktig påstående, men det visar ju samtidigt att "Herr Snok" inte har någon som helst aning om laddningen i mötet, pajas!

Nåväl, nu ska jag försöka hitta något för egen del och inte kasta skit på andra, men denna gången reagerade jag så kraftigt.



Återkommer inom kort (hoppas jag).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut. För Nottingham är ju väldigt dåliga på att... få strike.

Hälsningar
Sveriges största sportexpert

*harkel*

Herr Bergman sa...

Bra där mannen på dom bara.
Hittar som sagt bara 2 riktiga drag idag Blackburn & Sporting.
Vad tycker du om Napolis chanser, förundras hur lite streck de har på tipset?!

Mathias sa...

Herr Bergman, förra gången fällde jag Juve, ikväll tror jag nog de trots allt tar det, Napoli är inte så mäktiga på redande fot och Juve är nog uppretade nu. Möjligt att det trots allt finns värde både odds och streckmässigt för en gardering, men jag tror på Juve relativt hårt!

Anonym sa...

http://www.tzspelbutik.se/langen.png

Då borde du gilla analysen på Forest som Tipszonens väggtidningar har skrivit istället då?

Jag brukar följa deras spel ofta, har gett mig en del fina slantar.

Som i förrgår, Storvreta till 7.50 var kanon att rygga :)

Mvh, Johan