onsdag 4 februari 2009

Dagens spel!

Två ganska favoritbetonade spel och ett minimalt "chansspel" blir det från min sida ikväll, nu håller jag alla tummar!

Ystads IF - Sävehof 2:a
Odds: 1,68 (Betsafe) Insats: 10/10 units

Ystad gick bra innan uppehållet men nu väntar ett utvilat och mycket starkt Sävehof, Partillelaget har gjort det mesta rätt hittils under säsongen och nu tror jag Rustan Lundbäck(bortalagets tränare) har putsat ytterligare på laget under uppehållet. Visst finns det liten risk för viss ringrostighet osv men det ska ju isf gälla bägge lagen och i grunden är Sävehof ett betydligt bättre och mycket mer komplett lag, man hotar från alla positioner och över 60 minuter ska det inte vara någon fara, jag maxar och hoppas på det bästa!

www.heh.nu har bästa liverapporteringen, rekomenderas starkt för att följa Elitseriehandbollen!

Hammarby - Alingsås 2:a
Odds: 2,70 (Expekt) Insats: 1/10 units

Tycker oddsättarna och många rekare överskattar Bajen här, givetvis är man med rätta favoriter hemma i Eriksdalshallen men mot ett Alingsås som alltid krigar hela vägen in i kaklet tycker jag att Hammarby som verkligen underpresterat hittils i Elitserien ska passas!
En rejäl chansing, men spelvärt, låg insats dock!

Nottingham Forest - Derby County Under 2,5 mål
Odds: 1,65 (Betsafe) Insats: 5/10 units

Kan inte låta bli att testa ett nytt underspel på Nottingham, Forest saknar två viktiga anfallare(Earnshaw, Garner) och det är upp till Nathan Tyson att bära anfallspelet kväll, kraftiga offensiva avbräck med andra ord!
Första mötet slutade 1-1 och jag tror på något liknande ikväll, det är verkligen ett tätt möte och inget av lagen kommer att vika ner sig, hjärtat hoppas givetvis på en hemmavinst men hjärnan säger att avbräcken framåt är tunga, kanske för tunga!

Derby är väldigt upp och ner och som jag förstått det förlorade man en del spelare under transferfönstret sista dygn, kvällens uppgift blir inte lätt för dem och man kommer ha ett fullsatt City Ground emot sig, defensiven lär prioriteras, ska vi säga 1-1 igen och förlägning + straffar?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Din länk till Betsafe med 50kr vid nyregg fungerar inte.

Vad är problemet?

Mvh, Johan

Anonym sa...

Det funkar ju inte att registrera sig hos Betsafe. Står bara "Not Found" när man klickar på din länk :S:S

Anonym sa...

Betsafe har varit nere en stund för service eller dylikt. Dom är uppe nu igen!

Anonym sa...

Ajajaj, den sved i plånboken :(

Mathias sa...

Så är det Alex, som tur är spelar vi inte för att bli rika på en dag... Eller hur?

Uthållighet, uthållighet är ordet min vän!

Anonym sa...

Sant Mathias. Dock tråkigt för stunden. Nottingham 1-0 efter fem min :)