söndag 1 februari 2009

Vad hitta på idag då?

Pressen är stor, inte var dag man har en sådan dag som igår, har fått många ryggdunkningar men nu är det hög tid att gå vidare.

En salig blandning matcher idag och det gäller verkligen att förkovra sig rejält i utbudet, finns så mycket "skit" att spela på nuförtiden att det största och tråkigaste jobbet är nästan att sortera bort allt. Som jag tidigare nämnt jobbar jag så, sorterar bort match efter match, försöker hitta frågetecken, avslag, skador, formlösa favoriter osv. I detta ingår även ens personliga känslor och kunskaper, jag tror det elementet är viktigt, fast det bygger ju givetvis på att man kan något...

Nåväl, jag återkommer, senast 14.00(om jag hittar något italienskt idag), annars är det som vanligt, jag försöker lägga spelen minst en timma innan matchstart, förhoppningsvis tidigare.

Ha en skön söndag så länge!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Barcelona har ju visat sig vara ett säkert kort hittills. Många tvivlar ikväll, jag är inte en av dem. Hcp -1,0 till oddset 2,00 gånger pengarna är bra.

Sen tycker jag att Chelsea till 3,10 skall spelas. Det är ett värdeodds.

Mathias sa...

Är beredd att hålla med Diljen, kliar allt att rygga dig idag. Får se vad jag kommer fram till dock.

Jobba på!

Mathias sa...

Är beredd att hålla med Diljen, kliar allt att rygga dig idag. Får se vad jag kommer fram till dock.

Jobba på!

Mathias sa...

Är beredd att hålla med Diljen, kliar allt att rygga dig idag. Får se vad jag kommer fram till dock.

Jobba på!

Anonym sa...

Hade 7 rätt på topptipset igår... Hade x2 på Bolton tottenham! kul att bolton avgjorde med 3 min kvar... ett x hade gett 6600. 1an gav 9900! Fan oxå vad nära! Kul att det går bra för dig Mathias! Jag tänker ofta på supertilten du gjorde på förra bloggen när du satte 100 units på barca eller real kommer inte ihåg... Men nu jävlar nu har du kontroll på grejerna och dig själv ser jag. KUL!

Anonym sa...

Glöm dock inte bort att Liverpool inte förlorat i år hemma på Anfield, frågan är om man gör det nu?

Pool har även visat sig vara en seg nöt att knäcka, lutar mycket åt ett kryss men man vill gärna gå åt motsatt håll och köra på ettan!

Anonym sa...

2,80 på Sundsvall borta mot Malmö. Sundsvall har iofs varit klappkass på slutet men Malmö har varit ännu sämre och jag tror att Malmös vinst senast bara var ett dödsryck.
Vad säger du Mathias?
/Anders

Anonym sa...

Dagens speltips:

MIF Redhawks till 1,80 (SvS) hemma mot Sundsvall. Sundsvall har tre backar borta, och en forward. Backarna är mycket framstående i detta lag (Stefan Andersson, Stefan Svanbom samt Fredric Mannström). Malmö anar ljuset medan Sundsvall inte varit bra på slutet. Men framförallt; Malmö har fortfarande bra namn i sitt lag. Krydda det med hjärta och kombinationen blir därefter.

Hardt – Söderberg – Victor Öhman
Alvarez – Olsson – MacLean

Dessa två toppkedjor håller relativt hög klass. Därutöver har de Tomas Wallgren och Tomas Larsson (ES-rutin) samt ett koppel duktiga juniorer (Jacob Berglund, Victor Svensson, Hampus Gustafsson). Backsidan då? Jo, den ser riktigt bra ut! Damgaard, Eriksson, Öhman, Per Johnsson och Casselståhl håller alla bra, eller till och med hög, AS-klass. Lägg till en hungrig och därtill skicklig juniorback vid namn Anton Blomkvist så ser det riktigt bra ut. I mål står Markus Svensson, en fullgod AS-målvakt.

Gamla Malmö Isstadion ser också ut att bli välfylld med gott tryck som resultat. Malmö borde också vara revanschsugna efter deras förlust mot Sundsvall hemma tidigare denna säsong. Vad kan gå fel?

Själv spelar jag dock inte. Vilar ett tag. Dessutom är ju Malmö konkurrenter till VIK... Men 1,80 är MYCKET spelvärt!