lördag 7 februari 2009

Topptips och V75

Topptipset:

Chelsea - Hull 1:a
Ska inte vara något snack om det, bra etta!

Blackburn - Aston Villa 1X2
Fegar ur och helgarderar, helöppen match.

Everton - Bolton 1:a
Bombetta, kommer att spelas för fondens räkning, rek kommer senare!

Sunderland - Stoke 1:a
Också här en stabil hemmaseger, fondspel kommer även här!

WBA - Newcastle 1X
Tror en halvgardering räcker långt, Newcastle lär få en svettig eftermiddag.

Wigan - Fulham 1X
Hoppas fulskinkorna kan kämpa sig till ett kryss, annars trolig hemmavinst.

Birmingham - Burnley 1X
Samma här, krysset rensar fint, Birmingham får inte riktigt till det, o-o?

Swansea - Ipswich 1X2
Här har jag råd kosta på mig en helgardering, bara nu inte Swansea gör som de brukar på hemmaplan - vinner.

216 rader


V75:

Avd1: 1,2,5,6,7,8,11,12
Är inne på att det kan skrälla här, nummer 1 Flinstone Broline med Torbjörn Jansson i sulkyn är en rolig rysare, kommer han igenom så vinner han?

Avd2: 1,6,8,9,10,11,12
Tycker favoriten 6 Going Southwind är för stor favorit och streckar på i jakt på skrällen.

Avd3: 11 Go On Pale (Spik)
Lähdekorpi har uttalat sig och säger sig ha en straffspark här, lädret brukar inte ta till överord och jag gör det enkelt för mig, rolig spik!

Avd4: 4,11
Nr 4 Global Mind ska köras i ledningen och är det enda hotet mot storfavoriten?

Avd5: 3,12
Samma här, Adielsson siktar på spetsen med nr 3 Mellby Ready och det är nog enda hotet mot Åkes nr 12 Cleo Nalan.

Avd6: 4 Casander Boy (Spik)
Var strålande sist efter galopp, nu sitter Örjan Kihlström upp och enligt mig är detta en bra favorit, spikas på "allt".

Avd7: 2,3,6,7,9
Avslutar med ett lopp där jag plockar bort favoriten Happy Dancer, gäller våga plocka bort ibland och enligt mig är han bara "en av många här".

980 rader = 490 kronor (Spelas ihop med andra, andelspel)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Idag är du ute och cyklar helt...Till att börja med har Newcastle mycket bra segerchans mot WBA. Stoke kryssar ganska lätt mot Sunderland i en av de förmodligen tråkigast PL-matcherna någonsin. Villa är vidare stenklara. Bolton har skrälchans mot Everton (kan åtminstone få oavgjort). Du verkar ju helt ur "form".../OJ

Anonym sa...

Topptipset i nuvarande form blir ju bara på 72rader.