söndag 15 februari 2009

Krig i tomteskogen!

Ja herregud, sällan har väl en ickehändelse berört så mycket.
Valde som ni vet att avstå igår då jag för egen del inte ansåg mig hitta något intressant, för övrigt ett mycket bra beslut då många av de spelen jag "funderade" kring föll.

Nu vet jag inte om de som kommenterade mitt beslut att avstå skämtar med mig eller inte, men seriöst så måste ni väl inse att om man driver en spelblogg inför hela svenska folket så förbehåller man sig givetvis rätten att avstå spel emellanåt, det måste vara så att kvalité tillåts gå före kvantitet.

Anledningen till att man avstår spel kan vara många, det kan vara tidspress (jag lovar, alla vi som bloggar är vanliga människor med både små och stora vardagsproblem ibland), ibland kanske man inte orkar - har man inte energi att reka ett spel ordentligt säger erfarenheten mig att det OFTAST är bäst att avstå eller så kan det vara som det faktiskt var för mig igår.
Hur JAG, jag upprepar, hur JAG än vred och vände på det så hittade inte jag något spel som lockade mig tillräckligt, därför tog jag beslutet att avstå, väldigt ovanligt på en Lördag, det kan jag medge men likväl tycker jag det är klokt och starkt att kunna avstå.

Men just den spelhets och ursäka utrycket "paniken" som ibland tydligt framkommer(jag får en del mail,en del kommentarer samt pratar med en hel del av er på MSN ibland) att man till varje pris, varje kväll måste lägga ett eller oftast flera spel, hittar man styrkan att stå emot det så garanterat jag att möjligheterna till en långsiktig vinst ökar.

Nåväl, ville bara kommentera det och lägga fram det mer utförlig varför jag avstod.
Dagen då?
Jodå, har ett par intressanta matcher som jag tror det ska gå att bygga något kring men jag avaktar lite mer info och lovar att återkomma.

Ha en trevlig Söndag så länge!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag läste den kommentearen , och jag tyckte den var väldigt omogen skriven :P