måndag 23 februari 2009

Motivation slår klass?

Rögle - Färjestad 1:a
Odds: 2,65(Svenska Spel) Insats: 3/10 units
Bygger egentligen enbart spelet på hur tabellen ser ut, FBK är så gott som klara seriesegrare och har egentligen ingen som helst anledning att gå för seger här, givetvis är det ett lurigt resonemang då jag omöjligt kan veta hur FBK hanterar situationen, men lägger man därtill att Rögle har all världens motivation och dessutom hemmaplan så tycker jag oddset är alldeles för bra för att låta bli!

Lindesberg - Drott 1:a Odds: 1,40
Lugi - Redbergslid 1:a Odds: 1,55
Sävehof - H43 1:a Odds: 1,22
Trippelodds: 2,65 (Expekt) Insats: 5/10 units

Hemmasegrar är sällan fel i handbollens elitserie och jag tycker trippel är intressant.
Lindesberg slåss för en slutspelsplats och på hemmaplan brukar man leverera för det mesta, Drott väldigt bleka på sistone, bra etta!

Lugi gjorde en plattmatch sist men jag övervärderar inte den, jag tror man går på snabb revansch och kvällens uppgift ser lämpligt ut. "Mitt" RIK har gjort allt rätt det sista, men jag kan inte komma ifrån känslan att laget överpresterar ganska rejält just nu och en reaktion borde komma snart. Sist besegrades Sävehof hemma men det var i ärlighetens namn mer Sävehofs svaga insats en något lysande spel av RIK som var orsaken, ettan känns sund.

Och så nämnda Sävehof då, i derbyt mot RIK var man verkligen svaga och det har varit ett par riktiga svaga insatser sedan uppehållet, nu är det nog hög tid för Rustan Lundbäck att väcka killarna i laget och rimligtvis blir oförklarligt svaga H43 en mumsbit.

Tripplar är svårt, men jag testar denna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den satans handbollen alltså! Ett jävla mål.

Anonym sa...

Hoppas ingen hade spelat på Färjestad. Rögle kvitterade med en sekund kvar av matchen...