lördag 21 februari 2009

V75

Här kommer min lösning på dagens V75-gåta!
(Topptips dyker upp kring 13.30, övriga speltips för fonden kring 14.00-14.30)

Avd1: 1,7,8
Försöker fälla storfavoriten 8 Rocket Power, utgångsläget är lite vingligt och kanske får 1:an bestämma helt i spets? Svandstedst Teaser Elegance vågar jag inte lämna heller, på Axevalla regerar Kung Åke.

Avd2: 5,6,7
Hade velat strecka på här, men jag bygger tipset på att de här tre hästarna bör få bra utgångspositioner i loppet och kan vinna på det?

Avd3: 4 Finders Keepers
Jag vet att formen är ett stort frågetecken och Svanstedt själv ligger lågt men på ren grundkapacitet samt att han troligen sitter i spets tidigt i loppet så väljer jag att spika.

Avd4: 10,11
Två hästar med finfin form, över Axevallas långa upploppet får "alla" chansen och jag tror de här två håller riktigt bra klass för klassen så att säga!

Avd5: 2 Senorita Rosita
Känns lite som en eller alla i detta loppet, Petri Puro är på förhand optimistik och årsdebuten sist gav verkligen mersmak, spåret ska inte heller spela någon roll. Jag spikar favoriten och blundar, kom igen nu Johnny!

Avd6: 5,6,11
Mycket snack om nr 5 Rakas, men jag tycker han känns lite ojämn, mitt drag är firma Ohlsson/Båth med 6 Lucky Luke, outsider återigen Svanstedt med 11 Gratiano som blir farlig med lite klaff.

Avd7: 1,2,3,4,7,12
Förhoppningsvis lever mitt system såhär långt och kanske har man lyckats fälla en eller ett par favoriter på vägen. Här streckar jag på vad jag har råd med och hoppas att någon av kantbollarna går in!

324 rader * 0,50kr = 162 kronor

Inga kommentarer: