tisdag 17 februari 2009

Dagens!

Testar två spel idag, får hopps Fru Foruna visar lite medlidande.

Mora - Björklöven 1:a handicapspel -1 mål
Odds: 1,98 (Betsafe) Insats: 5/10 units

Mora var en stor besvikelse sist mot Troja, jag såg inte hela matchen men de jag såg så var det ett under att Troja lyckades få in 4 mål, i sista perioden spelade visserligen inte Mora särskilt bra men de förde åtminstone matchen. Mora har en eventuellt tredjeplats att spela för medans Björklöven mer eller mindre är avhängda, jag testar en stabil hemmavinst!

Djurgården - Timrå 2:a Odds: 2,85
Modo - Hv71 1:a Odds: 2,30
Dubbelodds: 6,55 (Expekt) Insats: 2/10 units

Bör vara en tät match att vänta ikväll mellan DIF och Timrå och jag ser värdet i tvåan, i min bok är helt enkelt Timrå ett bättre lag med framförallt bättre målvaktsspel. Trots bortaplan tror jag "Challe" besegrar sitt gamla lag.

MoDo har verkligen vaknat i elfte timmen och givetvis spelar Foppas intåg roll, moraliskt ska inte hans värde underskattas och mot ett HV som nog mest vill försvara sin tredje/fjärdeplats till slutspelet så ska MoDo ses med goda chanser, motivationen avgör här inför laddad hemmapublik!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tog Mora och Djurgården så någon av oss kanske vinner? :)