lördag 7 februari 2009

Trestegsraket idag!

Fullspäckad dag, blev till slut hela fyra spel!



Sverige - Tjeckien 1:a Handicapspel -1 mål
Odds: 2,20 (Svenska Spel) Insats: 2/10 units


Sverige tar hemmaturneringen LG Hockey Games på största allvar, det visade de med tydlighet mot ryssarna sist, överlag var den insatsen riktigt bra och jag ser inte annat än att man vill följa upp den flygande starten med en ny seger mot ett säkerligen lagom inspirerat Tjeckien.
Efter all kritik Tre Kronor fått på sistone så är jag helt inne på en stabil, säker seger här, 4-2?


Everton - Bolton 1:a
Odds: 1,75 (Betsafe) Insats: 10/10 units

Everton är riktigt formstarka nu och mötena med Liverpool tror jag var ett rejält moraliskt lyft för laget, lägg därtill en ramstark defensiv så ska nog hemmasegrarna börja trilla in nu det närmsta. Man har värvat brasilianska Jô från Man City och det tror jag kan bli succé direkt, Everton har haft en del offensiva problem och brassen kan vara en del av lösningen!

Bolton är fortsatt mycket skadedrabbade och det är tydligt man inte har bredden nu när avbräcken bara blir fler och fler...
Bombetta!


Sunderland - Stoke 1:a
Odds: 1,80 (Expekt) Insats: 5/10 units

Sunderland utslagna i cupen efter förlägning sist, men det är inget att hänga i granen då laget tog relativt lätt på uppgiften, nu väntar en mumsbit hemma på Stadium of Light. Stoke är ett hårt kämpande lag med fokus på försvarspelet men dagens uppgift kommer bli för tuff, Jones i hemmalaget är glödhet och har nyligen signat nytt kontrakt, det firade han med mål i senaste hemmamatchen och idag fortsätter han sitt nätrassel. Var inne på ett maxspel även här, men respekten för Stokes defensiv fick mig att "bara" ta ett medelspel.


Sevilla - Betis 1:a
Odds: 1,90 (Expekt) Insats: 5/10 units

Som alltid i Spanien så betyder hemmaplan mycket, här väntar ett derby och då är alltid krysset nära till hands men trots det tror jag ganska hårt att hemmalaget segrar.
Sevilla har inte alls fått till det i år och laget är lite av en besvikelse såhär långt trots en hygglig tabellplacering. Att det finns kapacitet i laget råder det dock inget tvivel om och vinsten mot Valencia i cupen var viktig, tror det gav laget rejält med självförtroende och då vinns derbyt av bara farten!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med på dom flesta matcher, dock lite si och så med Sevilla.

Presterar inte så som man vill att dom ska göra :)

Men best of luck!

Anonym sa...

Sevilla spelade mot Bilbao, inte Valencia.

+ Sevilla lär vara mycket trötta efter cupen, planen var ju katastrof. Betis har nygammla spelaren Oliveira tillbaks!

Anonym sa...

Även jag kommer gå på Sevilla. Kändes tufft att få ut två rekar samtidigt.

För övrigt har Everton dominerat matchen hittills och leder rättvist med 1-0.

Anonym sa...

Inget annat än succe idag, grattis!

Anonym sa...

Sverige vann, där satt mitt spel det med. Sevilla har jag spelat på oxå, dem har hemma plan och borde ta det här.

Kolla gärna in min blogg för dagliga spel tips.